tq my follower

Monday, November 5, 2012

Macaroni dan Sos Spaghetti Prego 'Keju & Herba'



Macaroni gambo atas ni dah lama aku masak, tp semalam aku repeat lagik 
(gambo smlm aku x sempat snap coz semua dah sibuk ketuk meja tunggu makanan sampi he3).

 Hujan-hujan ni kruk krank jer la perut semua org dlm umah ni.

Tapi semalam aku tambah fresh button mushroom (potong kecik2) & celery bahan lain-lain semua sama mcm kat bawah tu. 

Jom semak resepi yg simple ni kalo tak simple mmg aku malas buat ngeeeeee.....

Bahan-bahan :

2 cawan macaroni (direbus lembut & toakan), 1/2 biji bawang Holland (dadu), 4 batang frankfurter ayam (hiris serong), sekeping daging burger Marina (dicincang), setin sos spaghetti Prego perasa Keju & Herba, sedikit lada hitam & lada putih dan garam serta minyak untuk menumis (olive oil lg baik tp umh aku ni pakai sunflower oil jer so belasah apa yg ada).



kali ke2 aku beli ni
buat burger pon sedap ni













Cara-cara :

Tumis bawang Holland sehingga layu, baru masukkan daging burger cincang tu. 
Masak hingga daging tu bertukar warna sedikit. 
Masukkan sos Prego dan suku air dr tin sos Prego tu (supaya kuah sedikit cair) dan gaulkan sehingga sebati. Kemudian terjunkan frankfurter, mushroon & celery (kalo ade la). 
Gaulkan lagi dan perasakan dgn lada hitam, lada putih dan sedikit garam (sos tu dah ade rasa masin so be careful ok).

Kemudian boleh lah dihidangkan sama ade digaul terus macaroni dgn sos tadi atau hidangkan berasingan, nak makan baru masukkan sos tersebut.

Makan masa hujan-hujan mmg ummmppphhhhh

SELAMAT MENCOBA




No comments:

Post a Comment