tq my follower

Sunday, November 4, 2012

Gigi Ngilu

Tahun lepas raya Haji jugak dia buat hal.

Tahun ni pon same, lepas raya Haji jugak dia memunculkan diri nye!!!!!

Tapi aku memang dah ade rase yg tidak menyenangkan bile lepas makan semggu sblm raya. 

Suke sgt makanan sangkut kat area gigi atas. Sebelum ni takde plak.

Mule-mule tu wat bodo jer la kan...

Tup... tup..tup... dia dtg ngilu plak bile kena angin dan aircond especially dlm kete.

Dah la ngilu semakin menjadi-jadi berdenyut-denyut pon memanggil-manggil plak. 

Cukup 2 mlm aku terjaga dlm tido sbb denyutan tu, sok pagi aku nekad!!!! 

Aku bukan nye takut nk jumpe Doc Azlila tu, cume nak tunggu kot-kot sakit tu leh hilang sendiri kan.... 
Jimat duit en 'Boss' aku kan isteri mithali hua3

Ini mmg real ok, aku mmg berani skit bab2 jumpe doc ni.

Nampak nye mungkin tidak!!!!!!!

Ni sah!!!!!!! 

Mesti tampalan gigi aku raya Haji thn lepas tu dah longgar. 

Coz simptomnye same mcm dolu, cume kureng skit jek sakit nye.

Sebelum Rereen abis school, hari Selasa baru ni, aku buat lawatan ke Klinik Gigi Azila, bawah school Rereen. 

Tepat jam 11pg aku msk jumpe dentis Azila. 

Lepas check, Doc Azila ckp ade satu lubang baru agak dlm duduk sebelah je dgn tampalan raya Haji thn lepas. 

Halamak!!!!!! 

Ingat kan yg lama dah longgar. Sekali ade yg baru daaaaa.......

So moral nye di sini TAMPALAN GIGI RAYA HAJI hu3

 yg light grey tu yg baru, yg sebelah depan tu raya Haji thn lepas nye


Sblm ni mmg takde pon lubang kat situ, tmpt lain mmg ade, tp yg lama tu still kecik molek je.

Yang baru plak besor dan dalam.

Sblm doc tu tampal dia akan cuci dolu gigi ngan satu angin yg kuat. 

Auccchhhhhh!!!!!!! Doc stop, stop!!!! 
Ngilu sangat!!!!! 
So aku & Doc Azila sepakat gigi tu yg punca segala nyer. 

Doc Azila bagi satu injection, dah rase pipi kembong mcm kuih pau, baru doc mula kan semula operasi menbersih dan menampal.

Alhamdulillah 30 minit siap, RM110 (injection RM30 + tampal RM80). 

Kali ni lubang tu kurang dlm dr lubang raya Haji thn lepas, so agak jauh dr saraf. 
Sbb tu dia tak sakit+ngilu sangat. 

Yang dolu tu aku kena ambik 2 kali injection baru doc boleh buat ape2. 
Kalo tak menjerit aku kesakitan yg hammmat!!!!! 

Sekarang aku still mkn yg lembut-lembut jer, daging belom lagi aku berani nak mkn w/pon 1kg lg daging korban dlm freezer tu huh!!!



No comments:

Post a Comment