tq my follower

Monday, June 25, 2012

Xtvt cuti sek, bg gajah makan

Kuala Gandah, Lanchang 

Dah lame aku nk g sini tp x berkesempatan kalo ajk en 'Boss' mmg tak laaaa.... org negeri lain sume dah sampai sini aku jer yg duk sekangkang kera x lepas2 situ huk3

So aritu masa blk Phg mak aku ajak cucu dia pegi sini, coz tak jd ikut mak aku pegi Ganu.

Adk aku yg no 4 tu (Ijat) dah siap2 col kwn dia yg keje kat situ tuk ambik pas tuk 6 org sume nyer, so kami pegi dgn 2 kete ke sana.

bdk berdua ni smpt kacau si kaloi dpn pintu umh aki & wan dia dolu sblm msk kete, beso ikn ni tauuuuu

tu la 'pas' yg aku citekn td, mesti dilekatkn pd bj msg2, 
tp sume nyer FOC... just register jer dlm satu form

konon2 nk wat mcm belalai gajah la tu

ni kami semua dlm misi memberi mkn kpd Selendang & Siput, 
dua ank gajah yg x berapa sempurna sifat ade cacat skit2 bdn dia, 
so kire mcm ank yatim yg diselamtkn la diaorg ni

Ade satu kali tu adk aku yg si Ude panggil name diaorg kuat2, uiiiiiii mmg mata gajah tu pandang tepat kat mata Ude!!!!! 

Meremang bulu roma ceekkkkk 


ni la si Ude yg gatal2 panggil name gajah tu kuat2, hahhhhh ko!!!! 
Padan Muke ha3

kat sini ade 3 ekor ank gajah yg cute2 tp x leh dkt2 sgt coz dia suke nk main2 ngan bdk kecik, tp main style kasar la kan...
dah name pon binatang kan...

ni la tmpt ank2 gajah td tu main2, so skrg kami lak jd ank gajah 

masa ni ade satu group bdk sek so dia ade special event, so kami yg xde kena mengena ni leh la join sekali ikut xtvt diaorg
Rereen mmg dr mula berani jer bg gajah tu mkn tebu yg Wan dia beli satu ikat, tp Eddin jgn harap la... bile dkt jer ngan kandang gajah tu, dia lari jauh2.... mcm2 alasan dia bagi.

Sekali kami ternampak la gajah tu kencing & melabur... Makkkk aiiiiiii....... kencing mcm air paip tekanan tinggi!!!! Punyer la byk hak3

Melabur lg la..... jgn ckp la... mcm batu bata jer.....
Part yg tu laaa, yg Eddin x bape nk berkenan tu, nmpk & bau jer hidung dia tuh

tp akhirnyer tebu yg terakhir di tgn Wan, jugak yg dia br ade semangat nak bg sendiri si Danok (gajah yg xde ekor coz kena mkn dek Rimau) makan.

Pastu sibuk suk mommy beli tebu lg, uiiiii x larat dah mommy nk berjemur pns2 kat situ, org lain pon dah lemau berjemur Eddin uiiiii.....

Aku, Rereen & Paksu Is sempat naik seekor gajah besor, tawaf satu pusingan kat situ, tp sayang x smpt snap pict coz tertekan plak button 'panorama' dek si Ude (adk aku no 3). 

Aku x gayat pon, Rereen seronok jer tp aku sakit bdn skit coz nk kena ikut rentak si gajah tu berjalan, aku ni kan kalo naik motor pon mane leh follow org dpn. Aku still gak tegak bagai tiang lampu, x mau nyer kalo org dpn senget kite kena senget gak, bg stabil.... mahap bbyk la!!!!

ni masa kami on da way nk g parking kete, pas ni kami nk berkubang kat sungai plak sambil mkn bekalan yg dah mak aku wat pg td

 ni masa kami dah nak blahh g terjun sungai ha3
bye Kuala Gandah.... see yaaa



No comments:

Post a Comment