tq my follower

Thursday, June 14, 2012

Hak Pengguna (Skema jer)


Musti korang tertanye2, form pe color kuning tu kan??? 

He3, meh sini aku stori mori

Ni story pasal en 'Boss'.

Bulan April hari tu, dia ade beli jam tangan. Harga dlm 1K lebih la.... (1st time beli jam rege mcm tu).

Tetiba baru pakai 3 minggu, ade satu jarum jam (dlm muka jam tu ade byk jarum yg kecik2) bergegar pulak bila starting. 

Mula-mula en 'Boss' ingat memang kepala dia ting tong atau pening2. 
Tapi dah 3 kali try still mcm tu gak. So dia minta aku tgk kan, mmg sah ade problem jarum tuh!!!

So kami pon berdezupp la ke Pavilion lagi tuk sekian kali nyer.

Tanye punye tanye, discuss punye discuss (aku mmg x join pon takut+malas+x pandai nk bertekak) ngan salesgirl kat kaunter tu. 
Macam2 alasan diaorg bg untuk tidak menerima cadangan en 'Boss'. 

Smpi kan manger diaorg kat HQ pon en 'Boss' gasak (tp dlm nada yg baik2 la).

En 'Boss' cadang nak tukar jer ngan jam tgn lain yg baru yg same harga atau lebih, dan dia juga sanggup untuk tambah sedikit lagi cost tuk jam baru tu.

So en 'Boss' ade la try ckp nak mengadu ke Tribunal Pengguna kalo diaorg x terima cadangan dia tu.

Tapi manager dia ckp 'Go ahead'. 
Aku pon ingt en 'Boss' just gertak jer, rupa2 nye mmg dia bersungguh2 beb!!!!

So dgn jaya nye kami 4 berank mengambil teksi (nk bwk kete dlm jammed KL ni mmg tak la bg en 'Boss'), dr Pavi tu ke The Mall tuk pegi ke Tribunal Pengguna di tingkat 16. 

Masa tu dah 3.00pm lebih. So mmg rushing.
Kami mmg x pernah buat, ni la yg dikata kan HARI INI DLM SEJARAH. 
En 'Boss' pon same jugak coz ni la 1st time dia naik teksi since dia duk Klang Valley nih (mmg jakun kan???)

Sampai jer sane teus wat aduan & diberikn satu borang kuning dgn byaran RM5 jer. Tp yg aku x tahan nyer aku yg kena wat karangan satu muka A4, tuk ceritakan semua yg dilalui tadi. 

Perrhhhhhhhhh!!!!! Bayang kan lah, aku last wat karangan masa SPM thn1997 dolu, dah lame sioootttttt!!!!

Tapi aku gagahkn jugak coz kena wat 3 copy!!! Diulangi 3 copy hokeyyy

So inilah yg terjadi tuk copy yg ke3, sila jgn gelak ekkkk ha3

tulisan aku mmg cantek ok (pasan bagussss) tp sume jari2 dah letih menulis citer yg same kali ke3 so ni la result nyer, ayt plak hasil nukilan aku & en 'Boss'. 

Acaner, leh terbit novel x kami??? ha3



p/s : nanti akn aku smbg citer ni coz belom abis lg nih!!!!

2 comments:

  1. Fuhh..98% tuk karangan pas spm nih..sbb ayt las2 tu kena bace 4kali baru phm..ditanda bulat dgn pen merah...hehehe...;p

    ReplyDelete
  2. hak3... aku pon conpius pe makne ayt2 akhir tuh... kelakor + ntah pe2 ntah.. mmg merah makan dia!!!!!

    ReplyDelete