tq my follower

Saturday, June 16, 2012

Sambungan Hak Pengguna (Skema jer)

So dah siap isi form tu, discuss2 ngan org kat kaunter Tribunal tu, dpt la date 6/6/2012 tuk perdgr kan kes tersebut. 
Mmg xde lawyer. Just pengguna (en 'Boss') & wakil dr kedai jam tgn tu saje. Sah2 la hakim dr Tribunal Pengguna tu akn judge.

So settle bab tu, tp ade satu kejadian kat Tribunal tu yg buat aku terkenang2 sampai skrg ni... Jeng...jeng...jeng...

Cegini citer nyer, ade sorg makcik tu (mmg baya mak2 aku la) duk ats kusi & ade satu meja kecik betoi2 tgh2 Tribunal off & SSM off kat situ. 
Bile org msk jer mesti dia akn ckp "Yer en/cik nak buat ape??"

Kire dia kanter pertanyaa yg x yah tanye la, terus dia yg tanye kite dolu. 

Dlm pd tu ade sekotak ball pen hitam ats meja dia bersama folder2 kosong. Bile org nk isi form jer, dia hulur pen tu, sure sume org ambik coz kat Tribunal tu mmg xde pen2 yg diikat kat mane2 tiang (pen free tu laa mcm kat bank). 

So aku pon same laa... coz dlm h/beg aku ade pen color pink jer.

Tgh aku sedap2 wat karangan dlm form kuning tu, tetiba aku terdgr makcik tu berkata2 ngan org lain, "Encik, pen tu sehenggat yer, sila byr dgn saya". 

Apa?????? Pen yg tgh aku pakai ni bkn wakaf, tp kena byr!!!
Tetiba aku tanye lak pd en 'Boss', "Yang, sehengget tu charge tuk pinjam ke beli??" En 'Boss' jwb blk, "Mane tau, siapkn dolu karangan kite ni, br tanye makcik tu semula".

Korang rase yg mane satu jawapan dr makcik tuh???????

Ha3.... 

 ni pen yg disebut2 name nyer td

Pas settle sume karangan & dpt blk ape yg tribunal tu sediakn, aku pon mendekati la makcik td yg dah bersiap2 pakai lipstik merah menyala 
(mcm org2 off nak b'gerak blk bile abis keje, siap dah pegang h/bag lg ko!!!!!) 

"Makcik pen ni td saya kena byr sehengget tuk pinjam ker dpt terus???"

 "Oooo.... sehengget tu dpt terus nak, makcik mmg jual pen kat sini". 

Haaaaaaahhhh ambik ko... berniaga kat kaki lima kaunter jer makcik tu, folder2 tu mmg dia jual gak laaa, satu je kekurangan makcik tu pd aku arrr....

Kalo dia ade mesin photostat @ scanner yg leh copy cantik2 tuh, lg selalu dia dpt pegi buat Haji (makcik kayo).
Agak2 tiap2 thn dpt pegi pakai Pakej yg mahal2 tu.... 

Mmg laku giler bizz tu, korang bayangkn lah SSM & Tribunal tu hari2 ramai org dtg kan, so sume org kena pakai pen, folder dan wat copy mcm2 document.

Tak ke mmg bagus marketing makcik tu!!!!!! 
W/pon dia just duduk jer ats kusi yg x seberapa tu..

Aku bkn nk perlekehkn makcik tu, tp satu perkara baru & nmpk sedikit melucu kan bg aku....

Org lain aku x tau. So smpi skrg mmg aku smpn pe tu dlm h/beg aku, kot2 nk pakai bile2 urgent kan...

So berbalik kpd kes en 'Boss' td. Kami naik cap lg sekali tuk blk semula ke Pavi, mmg bernasib baik, kami kena serahkn satu salinan kpd kedai jam tu jugak.
So mmg satu jln la, kete pon parking situ kan.... Senang keje!!

Nak dijadikn citer, 3 hari selepas kami wat tuntutan kat Tribunal Pengguna tu, Manager dr kedai jam tangan tu col en 'Boss', dia kate management telah bersetuju dgn syarat en 'Boss' tuk tukar ngan jam yg baru, dgn syarat, tuntutan di Tribunal Pengguna itu dibatalkan. 

Tengok!!!! Tuan2 dan Puan2 sekelian, memang kalo dah pengguna tu betul & mmg xde niat nak menipu just nk dptkn keadilan (mcm ahli plotik plak). 

Mmg dpt la ape yg diinginkan. Maybe diaorg x nak wat keje2 leceh nak g Tribunal @ takut mencemarkan nama baik brand diaorg. 

So dpt la en 'Boss' merasa pakai jam tgn br lg sekali. Kali dia dia ambik yg up skit lg rege dia, so kena la dia terbangkan duit dia tu beberapa keping hik3...... 

Tapi kali ni dia mmg check satu2 jarum jam dlm muka jam dia tuh, x mo pisang berbuah berkali kali (achaner tuh???)





2 comments:

  1. Ooo alkisahnya...tak sia2 naik trn tribunal tuh...Huhu mg tbaikla makcik tu cri rezeki...tpkan...tu xleh report tribunal ke..sbb die tak ckp or tulis ape2 pun kan..hurm.....rezeki mkcik...

    ReplyDelete
  2. ahaaa... mmg hak kite kan, bkn nk nipu pon... aku tgk org situ pon mcm sokong je keje2 'makcik pen'tu... entah laaa. hrp2 x jejak sana dah hu3

    ReplyDelete