tq my follower

Thursday, June 28, 2012

Putrajaya Ke Bagan Lalang

Since hari Jumaat last week aku, Rereen & Eddin jd co assistant en 'Boss'. 

Jumaat kami ke Embassy of The Islamic Republic of Iran kat tgh2 town KL tuu.

Hari Isnin pulak kami follow ke Putrajaya, settlekan pasal pekerja2 Bangla & Myanmar kat kilang tu.

Waktu yg sesuai adalah pas kol 12 tgh hari coz dah leh hangkut Rereen sekali pergi.

Ni la 1st time aku msk area KDN nyer bangunan, zaman aku belajo dolu pernah g bangunan yg ade kubah ijau tu jer (pe nama dia ntah la). 


Besor betol bangunan tu, luas, ramai orang tp dua perkara aku tak berkenan kat situ.

Public parking & tempat mkn2 mmg tidak memuaskan hati (aku rase bkn aku sorg kot). Mmg parking sgt2 terhad, nasib en 'Boss' bwk pajero so parking jer la ats bukit berumput tepi2 kaki lima jer.

Tmpt mkn pon sgt terhad, xspecially bile peak hour. 
Kalo aku keje sini, mau aku bwk bekal hari2 (berangan lebih ha3).

Abis jer urusan kat KDN tu, kami terus jer ke Bagan Lalang, coz kalo ke mane2 dlm town sure kena keluar pas Isyak (br lega nak drive coz jln dah x jam sgt).

Lepak2 kejab kat tepi pantai tu, kami menuju ke satu kedai tepi laut tu (kedai ni kami x pernh mkn lg). 

Seperti biase kami order la ikn & sedikit seafood, sambil2 tu kami lepak2 tepi kedai ambik shoot2 yg menarik (mmg pro jer ambk gambo kih3).

air tgh surut ni

Eddin merenung masa depan...
Jauh lg nak oiiiii....

senyum simpul si Rereen

mommy sana tuh....

si manja mommy yg wat hal hari ni
tumpahkn kuah kari kat bj

Rereen yg semakin pandai bg pose2 yg menarik & cantek



Tapi aku nk cite yg tak bape best kat sini.... huk3

Kami mmg tak ambik proper lunch td, so ni ingt nk mkn byk skit la ptg tu.

Tapi mmg malang tak berbau, order udang besor2 tu skit jer tp bile nk mkn mcm dah berbau laaa..... so kami cancelled udang tu, mkn la 2 ekor ikn n sotong 2 ekor, tp nak dijadikn cerita, LALAT mak datuk punyer la byk. 

Beribu ribu lemon ko!!!!!

Sampai nasi pon dia nak hinggap, kami mkn dgn 2 lilin pon lalat tu x mkn saman... Jenuh aku menghayun tgn kiri kanan atas bawah..... 

Terus rasa nak mkn itu hilang w/pon mmg dah lapor tahap GABAN dah....


sotong msk kicap, udang (yg cancel tu) & sotong grg tepung & pepahat msk cili
2 ekor ikn belom kuar lg masa ni

Aku mkn nasi dlm 3 suap jer, pastu aku sedaya upaya mkn ikan 2 ekor tu, sian ank2 aku mkn bertemankan lalat yg gumbira berterbangan 
(mmg tak bleh blahhhhh betoi!!!!)

Masakan pon xde la sedap sgt, bese2 jer..... Tp harga mahal pulak aku rase (mungkin rase x best sgt masa mkn, tu yg aku rase melampau tu kot).

Aku siap interbiu bdk yg kira2 harga mknn kami tu, nape lalat byk??? nape udang leh berbau??? nape itu?? nape ini????

Ni sume kes x puas hati!!!!

Tapi byr tetap kami byr walau ponnnnnnnnnn........... :(



moral nyer jgn pegi mkn kat kedai tepi2 laut mcm ni waktu siang2 hari, elok la g mkn pas Maghrib lebih afdal!!!!

No comments:

Post a Comment