tq my follower

Friday, November 23, 2012

UOB Coloring Contest 2012

 princess UOB yg x bape nak princess kui3


Dari mmgu lepas lagi si Rereen dpt form ngan picture tuk color nih.

Mula-mula en 'Boss' wat dekkk jer ngan contest tu coz parent kena gi bank tuk vote picture anak masing-masing. 

Itu pon kalo selected la...

Kalo dah ke bank tu tau-tau jer la kan..... mmg kena ceramah setepek dua ha3

So selepas dpt gambo tu dr Smart Reader dgn gigih nye Rereen mewarna dgn dipantau oleh aku (mcm cikgu besor lak)

Ade la aku tambah-tambah bendealah lain skit dlm picture tu (tp aku x snap plak gambo nyer) supaya penuh dlm tu, aku paksa si Rereen color sume yg tambah ha3

Sampai naik naik juling & boring dia color hik3

Gambor prince & princess tgh menari jer pastu ade burung dua ekor. 
Memang byk ruang kosong.

Hari Rabu ptg, setelah ber appoitment bagai ngan officer bank tu, dgn Rereen yg demam dah 2 hr siap tak pegi sekolah tp beria-ia nak pegi UOB, Sec 9. 

Menapak la kami ke sana. Cheeehhhh mcm jln kaki dr umh plak he3

Rereen beria benor nak pegi coz setiap peserta akn dibenarkn ambik gambo dgn watak2 karton Disney yg best2. 

Mcm-mcm Rereen sebut Snow White la, mermaid la, Spiderman la... aku pon confius betoi ke tak ni???

Sampai jer bank pukul 4 lebih, tgk register list aku org ke 14. 
Haaaaa hambek ko!!!! 
Jenuh tggu turn, so ade jamuan skit mkn la dolu, burrppp Alhmdllh kenyang perut.

Sampi turn kami, officer bank (ala-ala boss aku masa keje dolu) pon minta kami semak gambo2 coloring yg telah pihak bank pilih tuk masuk final ade 2 katogeri.

10 keping setiap kategori, 4&5 thn dan 6 thn. 

Aku ngan en 'Boss' gigih menyelek semua gambo2 tu, masa msk jer part 6 thn tu gambo mula-mula aku nmpak (dlm hati ni ) "Eeehhh mcm gambo ank aku ni, tp tak mungkin dia duk depan sekali". 

So aku belek sampai yg no 10. 
Dlm pd tu Rereen sibuk suh aku stop coz gambo dia yg mule-mula tadi.

Sahhhh!!!! 
Gambo Rereen depan sekali, siap dpt lebih voting dr parent yg dh kena ceramah sebelum turn kami.

Ade harapan nk menang tu, Insyaallah officer tu pon admit that ramai parents suke gambo tu.

Ni plak bende yg en 'Boss' pikir masa belek gambo pertama tu, "Alamak!!!!! Cantek nye bdk ni nyer color, sah kalah la anak aku nih".

Coz name hanya di blkg gambo, so kami dgn muke x malu nyer sibuk dok tgk nama si Rereen kat blkg. 

Yeeeeaaaayyyyy mmg gambo ank kami hak3
 (moral nye di sini adalah percaya lah dgn kebolehan ank anda sendiri)

Masa tu ape yg officer tu dok explain x bole nk msk telinga dah, rase nak berborak sgt dah ngan en 'Boss' pasal gambo Rereen tu ha3

Bgn jer dr kusi, kami dah sengeh2 nak cite psl gambo tu, tp belom sempat lg coz ade sessi bergambo dgn princess ape ntah, aku pon tak tau kategori ape princess ni korang bg la ketogeri yg sesuai ha3

princess dgn bdk demam

Abis jer bergambo, kami terus blah.. Senyum2 ngan en 'Boss' terus kiss si Rereen, we proud of you Gur!!!

Sungguh di luar sangkaan dan dugaan he3
kalo kami tak pergi mmg kami rugi.

WISH YOU LUCK KATHREEN




No comments:

Post a Comment