tq my follower

Monday, April 25, 2011

~~tak kena cara~~

Kali ni aku nak cite pasal satu perkara yg memang kalo nak pikir memang tak berapa masuk akal...

Last saturday, aku & en 'Boss' bawak la Reen & Eddin pegi Jaya Jusco Bukit Raja, dari Shah Alam lepas dari tol Sg Rasau nak ke traffic light menghala ke JJ tu, ade la sorang makcik tu ketuk-ketuk tingkap cermin kereta kite orang, sambil tunjuk-tunjuk kat mulut dia (macam dia mintak nak makan la), uissssshhhhhhhhhhhhhhh aku hingat kat kedai makan jer ade sindiket orang mintak sedekah, tapi kat sini pon ada!!!!!

Tapi tempat ni lagi dasyat, kat tengah-tengah jalan raya yang memang banyak kereta!!! pulak tu lori kontena laju-laju giler...... x takut mati ker??? yang aku nak hangin tu, sebab makcik tu sah-sah bukan orang Malaysia, dari cara dia pakai baju & seluar aku agak dia dari Pakistan atau negara-negara yang sewaktu dengan nyer. 

Aku dok usha dia dari dia ketuk kereta kami, sampai la ke lori kontena yang besor-besor kat belakang, kat motor-motor pon same, dia buat macam kat kereta kami tadi jugak. Aku tahu la, masa ni traffic light tengah merah, tapi aku tengok dia buat 'deeeekkkkk' jer biler dah hijau, semua kenderaan jalan pon dia macam tak heran, dia pakai ilmu kebal yang power giler agak nyer, Tok Guru mane la dia belajor agaknyer.... (pas kami gerak, aku tak tau la nasib makcik dr oversea tapi en 'Boss' cakap makcik tu dah kebal dok tengah-tengah jalan, umur pon macam panjang jer).

Rupa-rupa nyer en 'Boss' cakap dia pernah kena tapi lelaki tua, memang jenis orang yang same, agak nyer memang laki bini kot..... Lokasi pon same, sah!!!!!!! ni memang sendiket nih. Memang tak mengenal nyawa, masa & tempat betol.

Lepas tu sampai dalam JJ aku dok explain kat Reen & Eddin kenapa & mengapa kejadian tu boleh terjadi, budak-budak ni semua dia nak tau detail...... alahaaaaiiiii, mommy kena kreatif & inovatif nak explain kat korang... hu3... nasib la jadi mak budak-budak banyak mulut nih..... :))))))

No comments:

Post a Comment