tq my follower

Monday, April 18, 2011

11th year (part II)

Mari bercerita part II :

Mesti korang nak tau, apsal aku sentap dalam part I kan???? Korang baca nih......

Sambungan cite ari tu, pas aku tersangkut ngan 'secret admirer' kawan sekolej aku tu secara tak sengaja (yer ke tak sengaja) tapi memang dah takdir tuhan kan "kun fa ya kun" maksud nyer "kalo Dia kata jadi maka jadi lah" macam ustazah lak he3.... tetiba teringat aku cite Romeo & Juliet ala-ala Malaysia version, masa aku mula study dolu, alah si Haliza Misbun berlakon ngan Ahamd Idham tu, kat New Zealand, Christchurch ke ape nama tempat nyer tu, yang diorg kawin senyap-senyap, mcm kawen paksa, tapi feeling giler masa tu kalo tak tengok satu episod tak lena tido satu malam. Dari cite tu la aku dpt tau ayat "Kun Fa Ya Kun" si Aziz M.Osman yang bacakan tuk Ahmad Idham.... dah aku melalut sampai ke situ pulak..........

Kita balik ke cite asal tadi eeekkkkkkkk, masa tu aku memang dah ade BF lah, tapi aku rase BF aku tu memang tak sesuai untuk aku, berdasarkan dua sebab:
1. dia muda setahun dari aku walaupon muke dia memang cute
2. dia asal dari area/kampung yang same ngan aku ( aku memang tak suka langsung BF@kawen ngan orang dekat-dekat, aku nak yang jauh-jauh, baru mencabar balik kampung hik3)

So masa couple tu, macam tak couple jer, becoz aku rase dia memang macam ADIK jer... (bukan adik-adik ok) lagi pon aku memang dari awal-awal lagi dah warning dia, bahawasa nyer aku belum bersedia untuk serius bercouple, kire-kira jangan mengharap sangat lah.

Aku & BF study satu tempat, tapi masa aku dah dekat-dekat nak declare couple ngan "secret admire' kawan aku tu, aku dengan berani nyer menulis satu surat (padahal sebelum ni tak pernah pon tulis surat cinta @ surat ape-ape pada BF) coz aku tak sampai hati nak bagi tau melalui telephone canggih manggih aku masa tu (telephone dolu-dolu memang la gedabak besor kan, baling anjing pon mati hua3). 

So nekad tulis satu surat, semuka jer, kira padat & tepat (macam slogan berita tv1 lak), takde bunga-bunga pon, terus straight to da point, kesian BF aku tu, dah la masa tu dia practical kat Tasik Kenyir, dok pulak dalam hutan belantara, ade GF mintak putus pulak, tapi aku memang dah nekad coz aku rase si 'secret admire' kawan aku nilah yang betol-betol @ layak aku panggil BF. Nak tak nak dia tetap jadik EX BF aku......

Tup-tup...... bile dah putus dengan EX aku tu, ingat boleh la meneruskan hubungan baru ngan BF baru, rupenyer panas tidak sampi ke petang tapi hujan di tengah hari (cheewaaahhh bermadah-madah la plakkk).

Bile aku dah fikir yang ni lah orang yang sesuai(En 'Boss'), so aku memang tak nak mengecewakan orang lain dah....... Biar lah seorang, aku memang pegang prinsip nih " jangan mainkan perasaan orang!!!" rupe nye aku yang kena main.... hahahahahahahahaha padan muka aku.........

Disebabkan ade beberapa perkara yang tidak dapat dielakkan, En 'Boss' telah mnyepikan diri selama 3 bulan, 3 bulan beb!!!!! di ulangi 3 bulan!!!!! Bukan 3 hari atau 3 minggu ok!!!! menyepi dengan erti kata : takde calling2 & takde dating2 (sebelum tu bagai nak rak calling2 & dating2)

Betapa lah aku sedihnyer masa tu, tuhan jer yang tau sob3, baru nak bercinta-cintun dah jadi macam nih. Aku memang jenis yang tak terhengeh-hengeh nak cari @ telefon @ tanye-tanye apsal hilang tetiba. Biar orang cari kita jangan kita cari orang, walau pon dalam hati sentiasa tertanya-tanya, kenapa jadi macam ni??? kenapa hilang macam tu jer???? ke aku yang kena tipu @ kena main??? arrrgggghhhhhhhhh..... semua tu sentiasa berlegar-legar dalam kepala hotak aku masa tu......

Pada mula nyer aku ingat inilah balasan tuhan, kerana telah men'geciwa'kan seorang mamat yang baik & lurus (ex BF). Tapi dah nak jadi kan 'kun fa ya kun' so aku redha jer laaaaaaa........

Tapi jodoh aku ngan En 'Boss' memang kuat, walau ape pon berlaku, kami sentiasa ditunjukkan jalan untuk bersama. Setelah diterangkan cerita sebenar, kenapa menghilang 3 bulan tu diulangi yer 3 bulan!!!! (kasi bakor skit), akhirnye aku percaya semua yang berlaku ada hikmah di sebalik nyer.

~~08.04.2000 (kali pertama bertemu) ~~ 04.01.2003 (bertunang) ~~ 11.05.2003 (berkahwin)


No comments:

Post a Comment