tq my follower

Saturday, April 9, 2011

11th year ( part I)

Episod mari bercerita, tp kalo Rereen & Eddin tanye, kami kat mane masa tu???? Jawapan yg selalu aku bagi tau 
'KORANG KAT ALAM LAIN'
tu je yg mommy mampu bg tau..... hik3

08.04.2000

Date ni adalah date pertama kali aku jumpe en 'boss'.... masa tu en 'boss' sangat comot + hitam (dek minyak gris rata2 kat muka & tangan) coz dia baru pas kuar bengkel bersama kancil kesayangan nyer. 

Tp still rushing masuk Jaya Jusco Bukit Raja coz dia dah janji ngan teman lame (secrec admirer en 'boss' merangkap kawan aku) masa sekolah menengah dolu2.... dan yang paling penting date tu di hadapan satu kedai 'SOX WORLD' ahakzzzzzz!!! nape la korang pilih tema kedai tuh.....

Punye la excited nak jumpe kawan lama (en' boss' & kawan aku tu) dua2 sanggup delaykan timing jumpe coz dua2 ade hal nak kena settle dolu.... aku & kawan aku tu dah semesti nye kaki wayang masa tu, kami kalo pegi JJ, Bukit Raja sure tgk movie nye... tak kira bile2, mmg tak sah la kalo tak tgk, coz itu je la tmpt yg paling dekat & senang nak pegi dari tempat kami belajo (kolej), naik cab pon br 5 hinggit (tong-tong berdua byr student la katakan)....

Sampi jer detik pertemuan bersejarah diorang setelah hampir 4 tahun tak berjumpa (bersejarah gak bagi aku & en 'boss'), 
jeng...... jeng....... jeng.......
 ?
?
?
?
?
Kawan aku tu slow2 bisik kat telinga aku ( alaaaaaaaa tak seperti yg diharapkan). Yer la dolu mamat (en 'boss') ni hensem giler (mane x ensem baju sek kalo tak tajam menikam dia tak mau pegi sek, ade ke patut????) ala-ala pelakon hong kong yg mmg jadi pujaan hati kami (aku mmg minat giler Leon Lai Meng), tp dah jadi comot + tak hensem la plak sekarang, kire2 kawan aku tu dispointed la dlm janji temu mereka yg di tunggu2 sangat nih... sian kawan aku tuh!!!

Tapi dek kerana mmg dah planning lame nk bertemu, diorang still gak teruskan dating tu (lupe nak bg tau ape function aku dlm cite ni adehhhhhh....... aku sebenar nye adalah peneman merangkap & empunyer line telekomunikasi diaorg berdua {yer la masa tu bukan sume org ade handphone kan}, tp ini mmg request dari kawan aku tu, so aku follow jer la mane2 diorang nk pegi kan.. kan... kan.....) pas kami berhulur salam, kire2 salam perkenalan la katakan.......

Terus kami gerak pegi ke lokasi lain, coz en 'boss' segan. Orang2 kat JJ tu sibuk dok usha dia jer ( mana x nyer, jalan sekali ngan dua pompuan, tp rupe comot nak mampuss, pakai minyak dagu ke hape mamat nih kih3.....)

Aku mcm biase, walaupon aku ni kadang2 malas skit nak cakap byk, tp dgn en 'boss' ni, macam leh masuk laaa...... tp 1st dating kawan aku tu dgn en 'boss' mmg diaorg mcm segan2 skit, yer la dah lame x jumpe, lain la aku mmg 1st time jumpe kan... sure dia tak tau aku ni camner... so aku lah yg meriuhkn keadaan yg memang suam-suam kuku jer tu.... aku pon pelik gak dlm phone bkn main diorg nyer borak, alih2 dah depan mate kelu lak lidah... cheeeewahhhhh ayat aku mcm madah-madahan lak.... kui3.....

Tapi serius aku cakap masa 1st time aku nmpk @ jumpe en 'boss', mmg aku takde feel pe2 pon, coz masa tu aku mmg dah ada kwn laki tp camtu2 jer... mls nk ambk serius sgt bab2 tuh..... kire ni bkn cinta pandang pertama aku la, tp aku percaya 150% bg en 'boss' sure ni lah detik permulaan dia, walau pon dia tak pernah bagi tau aku direct, tp aku mmg ade sixth sense eeekkkkk ( mcm group yg menang ABH ari tu lak).

Nak dijadikan cite, oleh kerana memang nombor phone aku ade dlm contact phone en 'boss', senang la en 'boss' nak menghubungi kawan lama dia tu & aku jugak selaku tuan punya handphone la katakan (mcm pepatah tu sambil menyelam minum air).

Lama kelamaan peranan kawan aku tu bertukar kepada aku lak yg jd watak utama (vise versa), aku pon mule2 confius jugak, betul ke tak en 'boss' nih, tp kawan aku dah announce awal-awal lagik, "aku  tak nak kat mamat ni, coz tak seperti yg diexpectkan, so kalo ko nak layan kawan aku tu ko layan la". La pulak dah, siap bg kate perangsang lagik, "Good Luck Along" (aku la tuh).

Tengok!!!!! 
Dari kata-kata good luck tu la, memang kami luck sampai tahun yg SEBELAS ni, sambil ditemani oleh dua orang budak kecik yang memang banyak cakap & active sesangat (merujuk kepada Rereen & Eddin) 

Tiap-tiap hari aku berdoa agar dieratkan lagi hubungan kami sefamily, forever & ever.....

ni masa en 'boss' jd driver pegi wat projek kat Sg Buluh

ni lak masa jd driver antor pegi Brickfiled (black2 area)

Ade la sekeping dua gambor masa di awal perkenalan kami tu tp kabur semacam jer bila snap semula, sekabur perjalanan kami 3 bln pertama sebelas thn lalu (macam ayat sentap je kan???? nk tau tunggu next entri okey) tp ini lah diaaaa.....

1 comment:

  1. oo kncil en bos anto along n d geng ke black area tu yer..hahah

    ReplyDelete