tq my follower

Friday, August 5, 2011

Kes Berdarah

Ni cite malam tadi, elok-elok en 'Boss' tengah siap-siap nak kuar, si Eddin telah melanggarkan dahi nye pada pintu bilik, side yg tajam tu 'bucu'.

Aku tengah tengok tv 'Saka U Pergi Jauh-Jauh', "TUP!!!!!" alamak, bunyi ape tu?????

Dengar-dengar, menjerit Eddin nangis panggil mommy3!!!!

Aku ingatkan kena skit jer, en 'Boss' siap bole gelak-gelak lagi, sekali aku datang tengok, Ya Allah anakku!!! 

Pegang je Eddin, penuh darah tangan, suar & baju aku, baju Eddin pon same, en 'Boss' ambik tisu terus tekupkan kat luka kat dahi tu.... kecoh satu rumah, mula-mula aku bese jer. 

Tapi bile tengok darah tu memercik mcm air paip, terus tetiba aku takut lak, sampai mengalir air mata aku nih (menangis laaa).

Tapi aku tetap panggil nama en 'Boss' (maksud aku suruh dia buat sesuatu) tapi masing-masing panik, nasib ade Ucu, dia bagi Iodin (ubat kuning yg Ucu guna masa luka jatuh motor dolu) suruh letak kat luka tu, tapi dalam 5 minit jugak la, nak stop bleeding tu. Lame tu, berkoyan-koyan tisu kami guna.

Karpet pon bertitik-titik darah Eddin...

Dah stop bleeding tu, baru letak ubat kuning tu, nasib cepat stop, sampai ter she shi (kencing) Eddin dalam seluar, sian nyer dia..... 

Tapi en 'Boss' decided tak payah pegi klinik, kalo pegi ni ade dalam 3 kali jahit ni.....

Lepas tukarkan kan baju Eddin & aku pon salin baju, baru en 'Boss' sibuk dok gelakkan aku coz sampai nangis-nangis anak luka, dia siap cakap "Nape x nangis sampai guling-guling???" 

Cisssss, kurang asam nyer laki!!!! ekekekeke, haaaaa dapat cubit sekali!!!

Dah aku panik, memang la aku jadi cegitu, dolu masa Rereen mula-mula kena Asma pon aku jadi camtu gak, tu lagi la 1st time anak sakit & tak tau nak buat camner... sob...sob...sob....


 telah reda sume, buat 'ala' (susu) suruh dia tido, tapi dia sibuk dok nak tengok luka dia dekat cermin

Si Eddin yang terluka malam ni......

2 comments:

  1. ala ciannye dak pink boy...ok ke klo xjht tu alg...?kdg2 klo leh gam doc gam jek xjht pn...

    ReplyDelete
  2. mmg naaaaa, siap tangkap lelah tu mommy nyer hu3... xper naa, janji luka cpt b'taut. tp darah mmg memercik giler!!!! tp sakit mcm skit jekkk.....

    ReplyDelete