tq my follower

Saturday, April 16, 2011

kebaya biru

Sekarang ni aku dok sibuk buat research pasal fesyen2 kebaya yang terbaru (mcm projek juta2 jer). Ni pasal 1st ank buah Mr Boss nak kawen bulan 6 ni kat Teluk Intan. Kami sume dah sepakat nak pakai color biru as a Theme for that wedding day. 

MIL aku nyer baju pasang aku dah siap belikan dah, tinggal hantor jahit kat tailor jer.... mmg cantik color aku pilih tu, tp aku nyer sendiri pon belom beli lagik ishk....ishk... ishk.....

Tengah dok pikir2 nak beli siap ke nak tempah kat tailor Choo yang memang dah lame aku tak buat baju, seingat aku dah dekat 2 tahun aku x pegi umh dia ukur baju tuk wat baju.... kalo dia panjang umur ade lagi laaa....... kalo tak, tinggal name je la si Choo tu....
Tengok dalam fb sume baju kebaya dr Indon mmg cantek & de boom, tapi makan masa nak smpi ke tangan customer, kalo beli dah siap, aku mmg susah byk!!! nak fit ngan baju kebaya ni, coz lengan aku yg macam lengan 'popeye da sailorman' badan dah okey dah, tp lengan x leh nak 'celus'..... beli saiz lg beso lak dah jd macam payung orang kawen hik3.....

Aku ingt nk hantar kat Choo jer la, sok nak g Nagoya cari. Last 2 week dah pegi survey, ade la, tp kena pikir2 lagi, tp this week aku nekad, coz leh wat baju raye, raye tak lame dah, lagi 4 bln jer lagik, so elok la wat persediaan awal.... lg pon aku nk wat baju jer, kain batik mmg aku dah ade color yg leh masuk sume black & dark brown.... so recycle jer la....

Ni contoh kebaya biru yang aku suke bangat, tp out of stock la pulak... ari tu aku tengok kat Nagoya ade tp the whole kain is black tp flower yg timbul2 tu color light blue, yg itu la nanti aku nk tuju & rembat 2.5 meter coz kain yg ade kaki mmg kena beli lebih, nak plak aku ni mmg 'plum-plum' gitu ekekekeke........

yang 1st tu yg menarik hati sesangat


Aku dah tanye budak yg potong kain kat Nagoya tu, lining dlm dia kate kena wat kain satin yg cantek2 tu br naik color dia, tp aku bkn nyer pakai nk wat sanding bj tu, so aku nk pakai lining color hitam, kain lining yg RM5 jer semeter.... jimat skit, lagi pon tak kan aku nak melaram ngalah mak pengantin kot...hik3 kang over shadow lak aku kat K.Long Ijan aku (merangkap bakal mak pengantin).


Sok misi aku akan bermula bersama dua orang askar kecik yg akan jd body guard aka pengacau dlm Nagoya  (last 2 week aku bwk askar blue jer, askar pink follow Mr Boss gi kenduri) siap askar blue pinjam satu kayu tempat kain tu lilit tuk main2 dalam tu, kalo tak macam2 peel dia wat, yg paling aku hangin tu br suku tawaf Nagoya dia dah ngadu "Mommy lotih laaa.... nak dukung???" camner tu???!!!???

Aku biarkan askar blue jln2 sambl bwk kayu tu, tokey cina Nagoya tu pon siap geleng2 kepala tgk, janji dia x meragam & kami pulangkan balik kat tmpt asl nyer sblm bayar kat kaunter, dah lebih dari okey daahhh....

Sok maybe aku terpaksa pinjam 2 batang kayu kot.... he3

So both askar, get ready to follow mommy by tomorrow..... Chow Chin Chaw... 

(dah beli nanti aku update lg okey)

No comments:

Post a Comment