tq my follower

Wednesday, September 12, 2012

Sayur Alaf Baru TAU MEU

Aku pernah bagi tau dlm entry dulu-dulu, aku makan sayur ni masa iftar kat Genting bulan pose hari tu kan.... 

Sebenor nyer salah nama sayur daaaaa kui3....

Bukan water crass tp TAU MEU adik beradik TAU GEH ni hik3
(aku pon tau nama sayur ni coz terang-terangan tertulis kat palstik sayur tu he3).

Masa aku interview chef yg masak sayur tu, aku x tanye plak ape nama sayur nyer, aku main tibai jer la nama water crass ha3

 Cara memasak memang sempoi giler, korang try la kalo tak caya.
Tak sampai 5 minit siap!!!

Last week masa shopping barang umah kat Jaya Grocer, Subang Empire Gallery terjumpa sayur nih.... so ape lagi atas persetujuan en 'Boss' aku beli satu plastik. 

Kot-kot menjadi mcm yg chef tu masak kan...

Alhamdulillah memang sama mcm chef tu masak, ni dah 2 hari aku berbuka pose ngan sayur ni ;)

 ni sebelum dimasak, baru aku pasan harga dia, hari tu aku main bubuh jer dlm troli he3

 color dia akan berubah skit, memang rase liat-liat skit tp makan masa panas-panas mmg marvelous

Bahab-bahan :

2 cekak sayur TAU MEU( 2 cekak ni dpt satu pinggan kecil jer boleh la mkn berdua), 1 senduk kecil chicken stok (aku rebus secawan air masukkan seketul kuib ayam Knor, dah mendidih tutup api, simpn dlm bekas, jd la stok kan), 2 biji bawang putih (cincang), sedikit minyak masak, sedikit secukup rasa Maggie.

Cara-cara:

Tumis bawang putih hingga harum, masukkan sayur dan chicken stok, masak sehingga layu sedikit dan warna sayur agak gelap dan perasakan dengan secukup rasa Maggie. Garam tak perlu kerana secukup rasa dan stok tu dah masin.

SELAMAT MENCOBA

No comments:

Post a Comment