tq my follower

Monday, April 2, 2012

Spicy Macaroni Cheese

Aritu beli macaroni cheese kat Kenny Rogers, tetiba teringin plak nak buat sendiri....

Google2 & combine dua resepi dpt la resepi ni......



Bahan2:
Macaroni 2 gengam (rebus ikut arahan pd peket)
Bwg Holland - dadu
Tepung Gandum -  1 sudu bsr
Susu Rendah Lemak 1 cwn (aku xde susu so bubuh santan kotak skit sebagai ganti, kureng sedap, tp leh la)
Cili kering goreng @ chili flakes - 1 sudu bsr
Sedikit Mentega
Garam
Cheese (pe2 jenis, aku guna chessedale 2 keping)

Cara2 :
1. Pnskn butter, setelah cair mskkn tepung gandum, kacau supaya x berketul2.
2. Mskkn cili kering goreng & bwg, setelah sebati, masukkan susu, kacau lg supaya x berketul, jgn lupe mskkn garam.
3. Masukkan macaroni, Gaul sebati dan padamkn api, terus mskkn cheese kacau lg supaya cheese cair & serata.




p/s: aku lame x bersiaran coz kena demam denggi!!! Alhamdllh dah smkn chat ni, nanti aku smbg berblog smbl aku fully recover, doakn yer kengkwn

No comments:

Post a Comment