tq my follower

Monday, October 1, 2012

Blackout O Blackout


Assalamualaikum semua... 

Cite panassssss!!!!!

Rabu malam minggu lepas, dalam pukul 11.30pm, aku sedang elok baru siap meng mask kan muke dgn putih telor.

Memang ter over rajin, satu muke aku tampalkan tisu tu. Tetiba black out plak. Ingat kan umah aku jer, rupe nye satu blok ni xde api!!!! 

Haru!!!!

Aku dgn muke macam hantu, api xde. Jab lg anak-anak aku terbangun coz mesti dioarg pasan panas lain macam jer kan..... ternmpk plak muke aku yg macam nih!!!!!!

Berdouble trouble aku jd nyer, en 'Boss' dah la meeting kat KL.

So natijah nye aku berdoa jer la sambil tunggu ade api balik dekat living hall. 
Budak berdua tu dlm bilik.

Sempat gak aku jenguk kat koridor tanye jiran tingkat ats tu, mesti dia tertanye2 dia berbahasa isyarat dgn hantu dari level 2 ha3....
 
Aku la tu, nak ckp mmg tak boleh, coz mask telor tu dah mengeras kat muke!!!

Memang luck kami kol 12.30pm dah ade api semula.

Ingatkn blackout satu hari jer, rupe nye esok mlmnye dia dtg lagik. 

Kali ni dlm kol 2.30am. Mule2 aku wat dek jer coz ngantuk kan, lelama aku pasan mcm lama la plak.

Sah!!!! Memang dah dekat sejam xde api, col en 'Boss' dia mmg on da way balik Shah Alam. 

So dia mmg nmpk most of houses kat luar kondo aku ni sume bergelap.


So parah!!!! 
Eddin & Rereen pon bangun coz x tahan panas. Aku plak jd tukang kipas manual pd budak berdua tu.

Terpaksa buka tingkat bilik dgn harapan xde la nyamuk. Alhamdulillah xde nyamuk pon. Hujan pon lebat dgn guruh berdentum dentam.

Memang pagi tu kami tido dgn bunyi hujan & guruh tepi telinga, sian anak-anak aku. 

So memang tak sekolah la Rereen, ngantuk nye pasal. Dlm pukul 7.15am baru api ada semual. 

Tak dapat aku bayangkan rumah yg ade baby kecik. Mesti haru w/pon api xde sejam jer, panas + rimas kan.... 

Harap-harap lepas ni xde dah masalah macam ni. 

Seksyen 9, Shah Alam ni oiiiiii!!!!! 
Pada-pada la kalo blackout tuh!!!!

No comments:

Post a Comment