tq my follower

Wednesday, July 25, 2012

Ramadhan 2012

Salam Ramadhan untuk semua....

Walau pon dah hari ke lima ni, tp still bln yg sama kan.

Dah lame aku tak update pe2, mcm la busy bebenor, padahal penyakit M tu jer yg beribu-ribu lemon ha3

Yer la kan, aku bkn nye memasak pon bln pose ni. Untuk info semua, aku diberi lesen besor untuk OFF kan aktiviti memasak disiang hari di rumah oleh en 'Boss' kesayangan kami tuh (maksud nyer dia prefer beli dr aku msk bln pose ni he3).

Memang aku suke bebenor tp sahur wajib msk hokey!!!!

Kat sini aku just nak share cite pasal terawih, aku sebenor nye dah lame tak gi terawih ke masjid @ surau, al maklum anak2 kecik lg.


 nak ambik mood Ramadhan 
ni 2 sehari sblm pose


Tp tahun ni alhamdulillah sejak mlm pertama terawih aku dpt buat. 
Hari pertama & kedua di Masjid Negeri (dpn umh jer pon tp br la ni dpt solat situ setelah berthn2 x jejak situ hu3).


 Kami di malam pertama terawih


balik dr terawih ngopi jab, tp makan kena paw gak en 'Boss' ha3
bdk berdua tu asyik makan jer skrg, nak besor la kata kan


 melepak lepas terawih hari pertama


Malam ke 3 & 4 kami blk ke Slim River so dpt buat terawih kat surau kg. Sambil2 mengambil giliran more en 'Boss' yg sharing ngan family dia. Menu2 pon best sempat jugak aku panjat bukit surau tu untuk tolong nenek & makcik2 tu memasak w/pon dlm hujan.

Antara menu nyer adalah dalca tulang, pecal, ayam kentucky, kuih bingka tepung beras & pulut panggang. 

Dalca tulang tu adalah idea bernas en 'Boss', mmg makanan wajib kat kampung bile ade more. 
Tp mmg superb arrrr rase nyer, sempat jugak aku belajo buat dr niniok-niniok (nenek2) petang tu.

Ayam goreng kentucky pon sedap, oleh kerana nasi tak dapat nak makan byk pose ni, meratah ayam tu panas-panas sgt la menyelerakan.....  ni pon menu en 'Boss'.

Setelah selesai keje more tu kami bertolak balik ke Shah Alam semula, cukup-cukup la, Rereen aku off kan Senin kan, so Selasa kena skol la anak dara aku tuh.

Citer pasal ank dara aku tu, Si Rereen dah msk 5 hari ni dia mmg pose full, syukur Ya Allah.

Senang nak train ank aku tu thn pertama pose ni, last year sampai 2 ptg jer. Moga dpt habiskan sampai hujung Ramadhan.

 ni laaa muke Rereen di ptg pertama pose, lepas beli makanan 
buat muke sposen

So malam semalam aku sambung terawih kat Masjid Negeri semula tp lebih aman skit coz org dah semakin kurang, kalo tak sesak nafas aku ramai2 sgt dlm kawasan masjid tu, walau pon ade aircond peluh still gak meleleh.

Maybe org dah start keje tu yg susut skit, tp weekend ni aku percaya full semula.

Harapan aku semoga kite semua dapat menjalani ibadah dengan sempurna di bulan mulia ini, RAMADHAN



No comments:

Post a Comment