tq my follower

Wednesday, July 18, 2012

Lumut ke Penang 0712 (part iii)

Korang musti tercengang kalo aku kata kan dlm slah satu drawer tu satu bende yg mmg..... ishhkkkkk nak ckp pon takut. Takut org lain salah angap pon ade gak.... Tp demi semua, aku tetap akan sharing.

Aku citer location tmpt bende tu dolu ok, dia letak betoi2 dlm drawer tempat yg paling startegik tuk kami solat atau sujud. Aku dah kaji yg tempat tu yg paling elok tuk kami solat coz ade space yg sesuai di celah kerusi & katil. Bdk2 berdua tu pon tak kacau2 kan, mmg sedang elok jer kat bwh arrow arah Kiblat tu. Kire nye kami mmg dah solat a few time baru en 'Boss' jumpe bende itu.

haaaa... kat 2nd drawer ade lampu tido la 'bende' tu letak nyer

Bende itu adalah satu kitab bible yg kecik molek color hijau, lepas en 'Boss' jumpe bende tu dia tanye aku, kite nak biar ke kite nak suruh diorg (hotel) tu ambik. Aku pon confius coz tak tau nak pikir ape, setelah kami berdua pikir2 sekejan, kami col operator hotel tu, masa tu dah pukul 12 tgh mlm. 

Korang tau ape operator tu ckp, mmg prosedur kat hotel2 mcm tu, kdg2 diaorg akn letak Al Quran, kdg2 diaorg letak bible.

Eeehhhhhhhh hellloooooo!!!!! Aku lepak kat Hard Rock Hotel pon xde bende2 mcm ni kat dlm drawer tau, ni kan pulak kat hotel korang, walau pon hotel korang 5 star, (tp ayat ni aku ckp dlm hati  jer, coz tak mau la gado2 pasal bende2 ni, takut + seram jugak kan).

So en 'Boss' paksa diaorg naik bilik kite org kat level 8, tuk ambik bende tu skrg jugak, bdk tu ckp dia akn refer dia nyer Manager dolu. 

Refer tak refer tp en 'Boss suruh diaorg ambik secepat mungkin.

Tak lama selepas tu, dtg la seorg lelaki India, ketuk pintu bilik kami, so en 'Boss' mmg tak nak pegang bende tu, ape lagi masuk la lelaki India tu ambik sendiri dlm drawer paling bwh sebelah tempat Rereen tido (masa ni Rereen & Eddin dah selamat berlayar + bermimpi).

Keluar jer lelaki tu, terus kami sambung balik citer pasal tu, tp aku nasihat kan en 'Boss' kite jgn bising2 & marah pasal tu, coz bende tu mcm kite nye Quran kan. So suh jer diaorg ambik jgn la nak dibuat ape2 ngan bende tuh.... tp mmg en 'Boss' tak puas hati pasal hal tuh!!!!

Pengajaran nyer di sini, untuk aku & korang2 kalo menginap kat mane2 elok la check ape bende dlm drawer dlm bilik tu, takut2 terjadi mcm kami pulak, tempat kami sujud tu la tempat dia letak bende tu, kire mmg pot baik nyer!!!!!


En 'Boss' telah panjangkan kes ni ke Persatuan Pengguna Islam Malaysia PPIM, menurut mereka memang tidak sepatut nye perkara ini berlaku dan mereka akan menyiasat lebih lanjut.

Ok, settled cite pasal yg suspens tu, aku cite plak aktiviti kami esok pgnyer Isnin 09/07/12.

Pepagi lagik bdk berdua tu dah sibuk duk ajak mandi pool & main kat dlm kids club kat level 2. So pukul 7pg dah terpacak kami kat situ, org lain belom bangun tido lagik hik3.



Tapi satu aku perasan bdk2 maintenance kat area pool tu ensem2 la plak he3... Dr ptg semalam aku pasan 2/3 org bdk lelaki buat keje2 area pool tu semua good looking tp yg duk front desk pulak suam suam kuku jek kui3

Berbalik kpd bdk berdua tu, dia bantai mandi sampai kecut2 tapak tgn, aku bior kan, janji diaorg puas hati, pada hal kat umh pon ade pool, cume aku jer malas betoi nk bwk diorg ke sana hu3

 kami je pepagi dah ade kat sini


si Eddin ngan pistol air (bwk dr umh ni)

Dah puas mandi2 tu br kami kuar g brekfes kat Kapitan Nasi Kandar kat tepi Persiaran Gurney tuh, aku mcm biasa, bile nmpk mcm byk telur rebus & telor mata kobau, so dgn ayu nyer aku tanye la kat bdk kedai tu, "Nasi lemak ada??"

Dah nmpk telor kan sah2 ade nasik lemak, tapi sorrrriiiii sini takde nasi lemak!!!! Yg banyak2 lauk tu adalah lauk tuk makan nasik Kandar, coz org sana pagi lg dah mkn nasi. Dolu kala semua nelayan mkn nasi tu, sblm turun laut diaorg pekena la nasi Kandar seround, kami ni mcm nelayan ke nk mkn nasi cam tu pagi2??? he3

Pagi cume ade roti canai & adk beradik yg sewaktu dgn nyer, dgn malu2 hamster aku order la tosei Ghee (cover malu).

Lepas kenyang bekfes, kami naik semula ke bilik & terus siap2 nak check out, coz ingt nk bwk bdk berdua tu msk Toy Museum kat Bt Ferenggi tu sekejab.



Masa check out tu ade jugak la en 'Boss' bangkit kan soal 'bende' tu kat bdk2 Melayu kat front dest tu, tp nmpk mcm staff situ just ikut jer arahan dr management, so diaorg tak leh buat ape.

Settled check out kami ke Toy Museum, lorrrrrrr belom masuk dlm lagi br kat entrance diaorg dah buat halll!!!!! 

Kat situ ade la 3 bijik bende alah toy yg besor2 mcm gorila dll. Yang tu la yg diaorg takut sesgt, so msk dlm tu lg la diorg seram & takut coz toy2 dlm tu semuanye sesuai tuk org dewasa jer. 

Sampi nangis2 si Rereen bile nampak bende2 yg menakut kan, pada hal sume tu toy jer, alaaahhhhiiii anak2 aku.

Ni ade a few jer picts yg diaorg enjoy, yg lain2 sume tutup muke sambil pegang papa & mommy nyer kuat!!!!
 



Masa tu aku dah agak jab lagi sah2 en 'Boss' ajak keluar coz ank2 dia lebih byk takut dari enjoy masuk situ, ciittttt buang karan tol bayar masuk situ, dewasa RM10 kids RM6 tak la mahal mane, tp anak2 tak enjoy baik tak yah masuk kalo tau kan :(

So skrg misi kami yg seterus nyer, menapaw pasembur kat Padang Kota. En 'Boss' ingt nak bg mak & ayah dia rase coz mmg sedap, so aku yg melengkapkan misi tu coz takder parking, pilih nyer pilih, hammmbek ko, RM33 satu plastik beso aku tapaw (melampau betoi aku memilih). 

Sambil tu sempat aku tanye pada tokey kedai tu mane kedai Nasi Kandar  atau Nasi Dalca yg sedap & jalan yg paling simple nak sampai ke situ.


Dia bg tau Nasi Kandar Kassim Mustaffa, ngan cara2 tuk sampai ke sana sekali. So mencari la kami guna GPS brand otak hik3

Pusing nye pusing, carik nyer carik akhir nye semua kedai yg dlm list kami terjumpe jugak tgh hari tu, fuhhh Alhamdulillah....

Tapi ade satu masalah besor, kat mane nak parking nih???? So jln terbaik kami tapaw jer. Aku beli 4 lauk, sotong kari, ayam ros, kari kambing & chiken accessories (hati & leher aym), sayur peria, 1 nasi minyak & 1 nasi putih, semua tu tak sampai RM20, wallaweiiiiii murah giler kan??? 

Tp org dah mula nak ramai, sampai kan nak order pon selalu overlaps.

Dpt jer tapaw mknn, kami terus gerak keluar dr Georgetown, masa tu dah pukul 1pm, so kami decided nak berhenti kat mane2 perhentian tuk makan.

Sampai jer satu tol lepas tol Juru tu kami singgah berhenti untuk makan. Mmg lain dr yg lain la kari & lauk2 pauk dia, kari yg selalu kite makan kat sini pekat semacam, tp yg ni mmg cair ssgt, rase rempah kari tu pon kurang, tp mmg kena mkn nasi byk br puas mkn kalo mkn lauk jer x best, coz kuah dia sgt cair & sedapppp.... siap leh hirup2 lagik.

Rereen & Eddin pon enjoy sgt mkn lauk2 tu, w/pon mkn ala2 picnic kat bwh gazebo he3... 
Itu lah sahaja cite kami di Penang 0712 ni.

Target kami lepas ni kalo pegi ke Penang adalah lepak Hard Rock 4/5 hari (cheewahhh mcm org kaya jer kan) & pastikan kami dpt makan nasi Kandar atau nasi Dalca yg best2 tu, siang & mlm (habis la aku, makin kembang & tembom laaaa ha3)



No comments:

Post a Comment