tq my follower

Tuesday, July 17, 2012

Lumut ke Penang 0712 (part ii)

Ahad subuh (last 2 week) aku dah siap-siap kan bdk berdua tu, siap msk air panas lg suh mandi dgn aman (xde suara2 kuat bdk berdua tu menjerit2 mandi air sejuk, aku dolu rilek jer mandi air sejuk dr kolah hari2).

Tapi pagi tu mmg hujan lebat pon dr 5 pg sampai la hari cerah (selamat pokok bunga MIL aku tu, tak payah siram), seperti biasa aku settlekan ayam2 dlm reban, bg mkn byk2 skit (ni advice dr en 'Boss' coz kami berdua pon dah mcm dlm video klip lagu dangdut Iwan & Amelina, berjln berdua dlm basah hujan ha3). 
Dah hari hujan kan, pakai la payung pegi reban ayam.

Settle keje tu, 7.30pg kami pon bertolak ke Penang dlm hujan renyai-renyai, harap Penang tak hujan, bior senang kami meredah pulau tu...

Sampai Penang bridge tu dlm 11.30pg, oleh kerana awal lg kami terus ke tmpt kami nk check in (cheewaahh mcm dah booking kan, pd hal kami redah cik Kiah je pon), rupe2 tempat tu semua dah full booked, hangin betoi aku. 

Ni semua gara2 Middle East nye org tgh school holiday, so depa reramai dtg Malaysia lepak2 Penang buat mcm tempat depa.

Patut la kalo pegi mane2 asyik muke2 diaorg jer kat Batu Feringgi tu, tp kami still gak try tuk dptkn mane2 yg kosong, tp hampa (bkn setakat tmpt peberet kami jer full, hotel2 lain pon same jer, specially kat Batu Feringgi tu) aku & en 'Boss' siap interview bdk2 keje front desk tu, apsal full, pada hal esok dah Isnin, menurut bdk keje hotel tu, mmg waktu2 lain Ahad akan ade bilik kosong, tp disebab kan Pak Arab tu suka sangat reramai menziarah ke situ, semua jd full.

Aku mcm menyampah kat diaorg tuh, coz smpai jer dr airport ke hotel yg pompuan nyer pakai jubah hitam, berpudah tak nmpak ulas mata, tp bile time diaorg nak keluar dr hotel tu untuk kemana-mana, yg si pompuan nyer mcm mat salleh, perrrgghhhhh.... dah duk tepi laut kan baju2 pon ala2 lautan la kan.....

Sampai kan aku pon confius ni omputih ke org middle east tu?????

muke tak puas hati dua beradik tu, coz x dpt check in kat sini, next time okey!!!! tp Eddin pandai berlakon!!!

So setelah tidak berjaya duk Hard Rock Hotel, kami terus ke town tuk lunch, ingt nak la try nasi kandar yg glamer tuh, tgk2 semua mcm susah nak pergi (coz tmpt parking tersangat la limited) lg satu kami mmg x tau arah ke mana main redah jer, nak tanye org pon x tau nk stop kat ner, kalo ade petrol pam tgh2 tu leh gak berhenti jab, so mkn jer la kat kedai nasi kandar yg tak berapa nak glamer (tp aku mmg nak sgt merasa mkn nasi dalca Rahim tp dia bukak 6.30pm sampai 10pm jer). 

Esok kami akn cuba carik nasi  Kandar yg glamer kat Penang sebelum kami blk Slim River. En 'Boss' ade berannnn?????

Janji perut kenyang sudah!!! Coz lepas ni nak perah otak memikir kami nk over nite kat mane plak.

Lepas makan, kami lepak2 kat Persiaran Gurney, sempat seround kat Coffee Bean tepi laut tu sambil pikir-pikir & goggle mane2 hotel yg sesuai untuk kami. Aku ok jer stay mane2 tp en 'Boss' nak bdk berdua tu enjoy skit, akhir nyer dpt la satu hotel kat Persiaran Gurney tu, best gak laaa..... tp still ade Pak Arab tu kat situ. 

Memang tak boleh blaaahhhh...... 

ni tgk memikior, nak stay kat mane, bdk berdua tu mmg suka sgt dpt main tulis2 ats pasir, kat umh kan takde pasir2 putih cegitu ;)

view dr tingkap kami duk tu, level 8, mlm pon cantek jer nmpk kapal2 & lampu2

Dah siap check in, kami terus lepak kat dlm bilik, facilities dlm blk tu okey laaa.... semua tip top cuma satu jer kami mmg x berkenan langsung, toilet dia takde paip air, camner nak cebuk tuh!!!!!

Ats kebijaksanaan en 'Boss' coz dia lah org pertama yg mengguna kan toilet tu, akhir nye berjaya jugak men'cebuk' dgn jaya nyer ha3

Korang nak tau ape dia guna, en 'Boss' pakai bakul sampah yg comei2 dlm blk air tu, mmg bekas tu ade cover ngan plastik kan, so dia basuh bersih2 then dia jd kan gayung. Aku tak tau la org lain duk situ wat camner tp kami telah pon selamat mengguna bende alah itu!!!!

Masa en 'Boss' berexperimen tu kami dah selamat kat level 2, Rereen & Eddin dah bersuka ria kat swimming pool, siap bwk pelampung sendiri lg.

 mmg dah cun dah angle aku nih, tp pompuan tepi tu wat spoil betoi!!!!!!

Malam tu dalam pukul 10 kami gerak ke Padang Kota, aku mmg nak sgt mkn pasembur, masa pegi dolu aku tgh sakit perut (angin kus-kus gastrik so tgk je la org lain mkn). Kali ni aku mmg nak mkn puas2. Dpt la merasa dua stall jual pasembur tu, ank2 aku pon same hebat je mkn pasembur tu, sbb tu kena order dua kali  lain2 stall ha3

Balik dr mkn pasembur tu kami terus lepak2 kat hotel, en 'Boss' pon lepak sekejab tgk live band kat lobby, tak best kate nyer. 

Dlm pada tu tgn en 'Boss' tu duk gatai2 la (korang jgn ingt blue or yellow story mory hokey he3) duk belek2 semua drawer dlm bilik hotel tu kan, sekali dia terjumpa...................................................................

Memang tak boleh diterima akal & pikiran!!!!!!!!

Kite sambung part iii, tunggguuuuuuu
(sbb tu aku x bg tau name hotel tu, kang aku lak kena menjwb pasal kes nih)

 

No comments:

Post a Comment