tq my follower

Monday, July 16, 2012

Lumut Ke Penang 0712 (part i)

Ni cite yg aku janji nak continue tuh....

Cegini, last 2 week MIL & FIL pergi rombongan cik kiah ke Kelatan & Teganu Jumaat mlm Sabtu, so ambik kesempatan balik kg jab konon nyer nak menjaga umh sambil bg ayam makan & siram pokok2 kat keliling umh MIL tu.

Alih-alih en 'Boss' ajak plak ke Lumut carik stok ikan bilis dan ape-ape yg sewaktu dgn nyer sempena nak sambut Ramadhan (aku kan dpt lesen besor cuti memasak, so masak tuk sahur jer la yeeeeeaaaaayyyyy!!!!)

Lepas settle bg ayam makan dlm reban ayam 
(1st time bg ayam mkn selepas lebih 20thn, masa aku kecik2 dolu pernah gak, tp kali ni en 'Boss' yg temankn coz reban nyer jauh skit dr umh, pg2 buta aku takut sorg2 pegi situ hik3) terus bertolak ke Lumut, bekfes pon dlm kete jer, mkn roti. 

Sampai sana baru 11.30 pg, so kami pegi la gerai2 tepi jeti tu utk pilih barang.

seperti biase aku borong ikn bilis dah siap kopek (nmpk sgt pemalas kui3), ikn tamban yg halus, sotong kering & dan ikn masin jeruk

Org tak berapa ramai masa ni (FIL ckp dah ade jeti br nak ke Pangkor tu, cuma 10 minit jer dr Lumut, maybe ramai org naik jeti tu kot) so senang la kami nak ke mana2, parking pon cpt jer, takde tawaf byk2 kali.

Selesai memborang brg2 kat ats tu, kami ape lagi, menjamu selera dgn masakan seafood yg fresh kat kedai berhampiran jeti tu. 
Seperti biasa Rereen akn request peberet dia sotong, kali ni msk sambal merah menyala br diangkat dr kuali, perrrggghhh sedap siooot..... suka sgt la ank pompuan aku tuh!!!! 
(tp mls nk snap pics coz dah kebulur sgt dah ha3, ade ke mak org mcm aku ni???).

 muke2 kekenyangan lepas mkn sotong besor 3 ekor

 lepak2 sblm gerak ke next destination

 gaya yg same anak jer lain hik3


Bila ambik lunch awl sgt, en 'Boss' mcm mls pulak nak blk Slim River lg, so dia pusingkn stereng kete ke arah Segari 
(itu pon setelah kami tersesat seround & tanya kan pd makcik jual goreng pisang tepi jalan kui3).

Part ni aku excited nak cite, dolu masa kami mula2 kawen, pegi honeymoon (x berapa nak honeymoon coz sume x menjadi hak3) ke Pangkor then terus ke Swiss Garden Golf & Resort Damai Laut. 

Masa tu inai di jari masih merah (cheeewah mcm lagu zmn dolu2 lak ekekeke, yer lah ade a few org sibuk dok tanye aku masa tu, baru pas kawen ker?? Sure la obvious sgt kan)

Masa tu tempat ni baru bukak jer thn 2003, jln nk ke sana pon kecik sesgt, kalo selisih, mcm x muat jer 2 bijik kete.... kanan kiri semua hutan, org pon takde lalu lalang, tp la ni mcm2 dah berubah. 
Of course la kan, dah 9 tahun beb!!!!!!

Jln sume dah lebor, pokok2 pon semua dah tinggi2...... cpt nyer masa itu berlalu ;)

view dr lobby hotel, sama mcm 9 thn sudah

 ade bende nak jatuh tuh!!!!!

kami saje try bawak buggy ;)

 Lepak2 kejab, round2 sekejab lepas solat Zohor kami bertolak blk ke Slim River semula.

Esok pg, kami nak bertolak ke Penang plak, tp sebelum tu kena settle kan keje2 yg diamanahkn oleh MIL aku dolu, bg ayam mkn, siram pokok & kemas umah. 
Menantu solehah aku nih hik3, korang camner??????



p/s : part ii akn menyusul pasal ke Penang plak jommmmmmmm


No comments:

Post a Comment