tq my follower

Friday, January 6, 2012

Gigi Oh Gigi

Ni nak cite pasal gigi si sweet Kathreen Nur Khaleeda......

Dua batang gigi kekal dia tumbuh meriah di blkg gigi susu yg masih teguhberdiri bagai Tugu Negara!!!

Actually sblm abis skoll last year lg dah nmpk, tp dah nk skoll balik thn ni, baru kami bwk g jumpe dentist.

Mula2 aku ngan Eddin temankn Rereen check gigi, Alhamdulillah Rereen pon mcm aku gak, berani je bile dentist tu suh wat pe2 (bab ni mmg ank mommy), gigi Rereen pon mmg cantik & kuat bak kata dentist tu minum susu byk (w/pon minum susu masa bekfes je, itu pon skit ).

klinik ni la yg aku g tampal gigi aku aritu..... dentist tu pon dah mcm fren2 je ngan aku he3... 
Tp mmg aku x mo snap pica dlm blk dentist tu, coz aku pon gabra giler, bile ank nk kena cabut dua btg gigi sekali gus!!!

Aku & en 'Boss' memang ingat just nak check jer gigi Rereen tu, tp dentist tu ckp, kena cabut dua2, coz dah dekat sgt ngan gigi susu, nanti gigi kekal dia x cantek plak (aku x nk la ank dara aku tu pakai besi kawat kat gigi bile beso nanti) olehkerana aku je yg dengar penjelasan dentist tu, so kena take break 5 min (kuar jab dr blk tu) utk explain to en 'Boss' plak (coz seperti bese dia x berani msk dlm blk dentist).

Dengar muke terkejut nye en 'Boss' ckp "Haaahh!!!! Cabut terus dua2 sekali????!!!!

Setelah aku explain mcm dentist tu ckp td (ade bakat jd dentist aku ni hik3) so en 'Boss' pon agreed la..... w/pon dia mmg cuak sgt2. Aku tiggal kn Rereen ngan dentist & asst. dia kejab dlm blk tu, Rereen cool jer, mmg berani la ank mommy ni!!!!

Sambil aku berdiri blkg dentist tu, aku slow2 bg moral support pd Rereen, mule2 dentist letak ubat kebas flavor strawberry pd gusi depan & dlm Rereen, pas 3 min, br dentist tu bg injection, 4 kali okey!!! 2 depan & 2 lg kat belah dalam gusi (masa ni la aku tgk Rereen agak merengek2 skit coz sakit, kena enject kan, aku pon gabra gak masa ni, tp wat2 cool jer, still ckp yg mommy ade kat siniiiiii, cool bby, kejab lg ok la) ayt ni la aku ulang2 sampai sudah cabut dua btg gigi yg kuat & teguh tu.

Selepas Rereen dah mula rase dia nye bibir dah beso semacam, br dentist tu kuarkn alat tuk cabut gigi, mula2 dentist tu try goyang2 kiri & kanan dan terus dia ckp "Uiiiii, kuat nye gigi kakak, kalo nak tunggu goyang @ cabut sendiri, sampai thn depan pon x leh ni".

Korang bayang kan lah????!!!!!????

haaaa, ni 2 btg gigi tu, byg kn lah yg merah berdarah tu la yg tertanam dlm gusi Rereen, dua kali ganda dr gigi susu yg nmpk kat dpn mulut dia tu

 gigi ni dentist Azila tu suh Rereen tunjuk kan pd en 'Boss' yg x sanggup tgk ank dara dia berdarah kat dlm mulut ha3.... 
korang berani x simpan gigi mcm ni????

Mmg akn aku simpan wat kenang kenangan gigi ini, sama mcm tali pusat dia masa baby dolu (miss moment masa Rereen baby dolu)


No comments:

Post a Comment