tq my follower

Saturday, November 30, 2013

November yang Mencabar

Salam....

Dah dekat2 nak abis November ni macam2 berlaku sekeliling aku ni.

Last week aku mmg dah pergi melawat abg sepupu en 'Boss' yg sakit di hospital Teluk Intan.

W/pon lemah dia tetap recognize org yg melawat dia.

Motif sakit abg Long tu still belom clear, so family terdekat decided buat rawatan moden & Islam.

Tapi mggu terakhir di sepital br dpt tau sakit sebenarnye.

Sindrom GBS, yg mmg rare menyerang akibat dr makanan yg ade virus. 

Selalu terdpt kes mcm ni di Indonesia (sila tanye pakcik gogel tuk lanjutan ok)

Tapi satu yg aku mmg tak puas hati dengan sepital tu.

Kemudahan dalam tu terlalu NAIF!!!!!!! 

Patient sgt ramai, sepital sure la hak zaman kolonol British dulu tu kan...

Nurse ok & ramai nurse lelaki tp kemudahan tuk pesakit mmg aku bg 0

Sian aku tgk K.Long en 'Boss' tu terkial2 tolong kipas abg Long tu. 

Dah la K.Long tu kecik molek jer.

Kipas syiling mmg TIADA hokey. 

Kalo nak sila bwk kipas dr umh memasing.

Patut la sepanjg aku tggu kat dpn mokcik guard KEKWAT tu ade segerombolan pelawat bawak kipas yg rendah tu msk dlm wad.

Satu lg mokcik guard KEKWAT tu. 

Org lain bawak satu kg msk dlm wad (mmg bukan waktu melawat time tu pukul 10.30 mlm). 

Dia leh wat rilekss jek. 

Just lambai2 tgn je boleh msk gate tu.

Time family kami datang nak melawat dia leh suh bergilir 2 org naik siap rekod no IC hokeyyyy!!!!

Bkn kami dtg 1 kg pn, 3 org jek pon mokcik!!!!! 

Nak kena msk u tube agak nye mokcik guard tu.

Keadaan abg Long agak teruk sbb tu kami gigih jugak dtg melawat waktu mlm. 

Kalo x mmg kami dtg waktu melawat jer.

MATI itu PASTI cume masa je belom tahu. 

Rabu (27/11/2013) abg Long pegi mengadap yg Esa. 

Innalillah......

Kami yg br dpt call dr FIL terus plan nak balik melawat. 

 tugas menunggu Eddin balik skoll dah jatuh pd Rereen

Terjadik plak satu lg insiden sebelum dpt call dari FIL td. 

Partner bizz en 'Boss' kena samun kat tepi bangunan UMNO seksyen 11 tu. 

Modus operandi pecahkn cermin kete, samun then cabut!!!!!

Bertingket2 'K' gak la cash lesap dlm tu.

En 'Boss' gak kena turun nk tgk kan sambil tolong ape2 yg patut.

Aku plak dh packing brg2 nk balik menziarah. 

Lepas maghrib kami gerak ke Teluk Intan.

Bersyukur sgt dpt menziarah sambil bacakan Yassin & bergilir2 membaca Al-Quran sampai Subuh sebelum dikebumikn.

En 'Boss' pon betul2 participate dlm menguruskn jenazah (pestime dia lalui experience ni) sampai la selamat dikebumikan.

Insaf mengenang kan kuasa Allah.

Sempat jugak en 'Boss' bawakkan kami mkn kt restoran terkenal kat Teluk Intan tu Gulam Rasol.

makan gak aku nasik lunch tu huhuhuhu

Lepas je zohor kami bertolak balik ke Shah Alam semula. 

Tinggal lah MIL & FIL serta K.Long Ijan dan anak2 saja di rumah tu...

Bertabah lah anak2 (diaorg mmg rapat ngn aku coz ade 3 anak pompuan yg belom kawen).

Semoga ayah korang di tempat kan di kalangan org beriman.

Al Fatihah





No comments:

Post a Comment