tq my follower

Saturday, December 29, 2012

Memori Dulu-dulu Tumbuk Inai



Ni pon projek aku masa balik Pahang aritu. 

Memang masa aku kecik-kecik, peberet aku pakai inai ni la. Sekali dgn memproses inai nyer sekali.

Aku siap pakai lesung yg besor gedabak, badan dia dr kayu dan alu nye dr batang besi yg berat giler, (mane la lesung purba arwah Wan aku tu, kalo simpan kat muzium mmg bagus ni) tp aku tetap gigih menumbuk hik3

Si Eddin pon gigih menjoin aku dan Wan nye menumbuk inai bagai he3....

Inai ni mak aku ambik dari umah jiran kami. Memang reputasi dia bagus, merah menyala.

ni fresh dr pokok ok

tu diaaaa dah siap tumbuk, kami pakai dgn air asam keping hokeyyyy
itu adalah petua arwah Wan aku dr moyang2 dia dolu

Result dia mmg mabeles tp aku x snap plak gambo result inai tgn kami tuh hu3
w/pon pakai inai ni siang hari buta, bergandingan 3 generasi, Wan, mommy and cucus.

Tapi hasil mmg cantekkkk, puas hati kami!!!!




2 comments:

  1. Alin pun suka2 inai ori ni. Cantik dr inai tiub

    ReplyDelete
  2. ahaaaa Alin.... sekali sekala dpt pakai inai kg mmg best

    ReplyDelete