tq my follower

Friday, December 21, 2012

Persiapan Rereen ke Tahun Satu 2013

Assalamualaikum.....

Tentu mak bapak yg anak nak masuk tahun satu dah berehat-rehat + bersenang lenang tunggu hari orientasi atau ade dah lepas pon orientasi kan.....

Aku ni dah dikire lambat dah buat persiapan anak ke sekolah. 

Nak pulak Rereen baru nak msk Tahun Satu (sepatut nye kami excited giler tp kali ni slow skit coz ade ganguan teknikal)

Tapi ade aku kisah!!!!! He3

Janji kami buat jugak w/pon berdikit-dikit. Lama-lama jadi bukit jugak kan??? 

2 pasang pinafore

Hari Khamis ptg hari tu baru dpt membeli separuh baju bajan, 2 helai pinafore dan 2 blouses, 1 camisole(bj dlm). Sepasang kasut dan 3 helai stokin.

Sebelum ni kami dah survey a few brands baju sekolah. 

Professor la yang aku dan en 'Boss' berkenan walaupon harga agak mahal skit. Kat Plaza Masalam tu sume ade, so kami ke sana jer. 

Abis la jugak RM180 untuk semua barang di atas. Tak termasuk kasut.

 ni la hasil belian Khamis aritu, dah besor anak mommy
senyum pon dah lain coz ade secret he3 
(nanti dah settle secret tu aku share ok)


Kat sini xde sekolah agama yg terdekat (selamat dr membeli bj sek agama), so kami kena antor Rereen gi private skol tuk belajo agama, itu kami belom decide lagi kat mane. Still dlm proses menyervey....

Esok atau awal minggu depan kami akan buat satu lagik lawatan sambil membeli keperluan sekolah Rereen coz aku cadang nak suruh dia pakai baju kurung hari Jumaat. 

So nak kena seround lagik tuh.

Termasuk la tambahan stationary dan bekas makanan (anak dara aku ni old school skit, dia nak bawak bekal pegi sekolah) lain2 mmg dah completed dpt free hari tu kan...

Hari ni Jumaat kul 9.30 pg. 
Budak-budak aku kejut kan awal, kalo tak pukul 11 baru bangun tido. 
Kami turun ke Sek Keb Seksyen 9 untuk operasi membeli buku sekolah tahun satu pulak.

 Semalam aku dah call sekolah tu tanya, camne nak beli buku sekolah. 

So senang keje kan tak la berebut masa orientasi Jumaat depan.

 list bukan main panjang nyer sekali B & C jer kena beli. 
Yg di highlight tu belum ada stok. 
Semua nye hanya RM67.90 termasuk satu Tie coz pakai pinafore kena pakai Tie.

ni la semua buku latihan dan file yang telah aku kerjakan dgn menulis nama  
KATHREEN NUR KHALEEDA BINTI HASRUL NIZAM
(apsal aku bubuh nama anak aku panjang sgt dolu hu3)

 Dua sessi aku buat kui3, sebelum dan selepas memasak  lunch tadi.
Abis lenguh2 tangan, tapi aku puas sebab tulisan aku cantek (perasan la sgt) w/pon ade yg sedikit comot, tu arrr pandai-pandai paaki dakwat basah sape suh!!!!!!

Tp masa aku sek rendah dolu mmg sume buku latihan aku, Abah yg tuliskan nama sampai aku darjah 6, coz tulisan abah aku pon cantek pd mata aku ni la.....

tgk dua2 pon dah pandai wat memek muka

Tahun depan anak aku dua2 akn ke sekolah Rereen tahun satu Eddin kindergarden. 
Dua2 sessi ptg sekali jalan tapi pick up jer la berbeza skit.

Tinggal lah aku sorang2 kat umah uwaaaaaa.......  
Dolu kalo wat pe2 ade je si Eddin teman kan, tp tidak mungkin lg untuk thn depan.






No comments:

Post a Comment