tq my follower

Wednesday, August 15, 2012

Janji tinggal Janji

Assalamualaikum.....

Hamboiii lame benor aku x apdet pas cite ke KidZania tu kan....

WiFi slow ngalahkan siput, tu yg malas memanjang nk updet cite seterus nyer.

Alih-alih dah hujung Ramdhan baru ade kelapangan, sambil2 create kad raya (bajet kreatif jer hu3).

So sambungan nyer, pas kami berpenat lelah dlm KidZania tuh (lenguh kaki aku asyik duk ngejar budak2 tu ke hulu hilir), masa tuk carik tempat tuk bukak pose (masa ni aku dah angkat bendera merah dah).

So lepas bergaduh, berbincang, berdolak dalih, en 'Boss' cakap, ikut jer la pedal & stereng dia nak menuju ke mana.

Tup....tup..... dia bwk kami ke Genting lor.... 
Rereen & Eddin pon masa ni dah surrender, terlentang jer tido ngan nyenyak, jealous mommy tau (aku ni susah skit nak tido kalo jg co-pilot he3).

Aktiviti pertama kat Genting ialah singgah di masjid tepi lereng bukit (1st time aku tau ade masjid situ) Masjid Yayasan Mohammad Noah, Genting Highland. 
Betoi2 sebelah dalam terminal kabel car yg tengah tutup coz ade renovation (name penuh aku lupe arrr).

Sampai jer masjid tu, aaaaiiiikkkk.... mcm kenal jer ade satu kete parking depan tangga masjid tu, rupe nyer si member (yg wife dia menghilangkan diri kat mall sebelah tuh) en 'Boss' yg join masuk KidZani td (kami kuar je dr KidZania tu terus berpecah 3 family, ikut kaki masing2, x sangka lak jumpe kat Genting nih).

So decide nyer decide, kami naik puncak Genting satu kete jer, coz en 'Boss' bawak 'paus putih' Estima Company la...


Syok la bebudak tu (4 org anak member en 'Boss', 2 org ank kami). 

Bagai pasar diorg buat dlm kete, aduuuyai..... aku kalo jln bengkang bengkok nih mmg allergic nak pandang tempat lain, kena pandang depan jer, kalo tak, dtg la penyakit pening & rase mual2 tuh (so kena control la coz reramai dlm tu kan ha3).

Sampai puncak kami bertembung ngan geng Lamborghini tgh parking cantekkk nyer reramai. 
So ape lg, bdk2 ni pon sakan duk cite pasal Lombo, aikkkk bdk2 kecik pon expert pasal kete mewah2 nih ekkk???? 

Ajaib betoi!!!!! Ke Aku yg ketinggalan zaman??????



Pas sakan bergambo tepi kete org, kami masuk ke Kampungku Cafe dalam Highland Hotel tu. Buffet dalam tu pon best coz org pon tak ramai.... Peaceful jer, aku mmg pening kalo org crowded nih!!!

Banyak kuih2 yg menarik antara nyer Kuih Hidung Penyek (aku ingat ayam jer terpenyek kuih pon ade uiiii ) tp gambo mmg aku tak snap, coz ade member en 'Boss' tu kan... segan plak aku. Kalo xde mmg aku snap abis-abisan he3

Satu lg peberet kami kat meja tu adalah adalah tumis layu WATERCRESS

aku siap interview chef tu msk mcm mane coz dia msk terus depan kite, nanti kalau aku jumpe sayur ni aku beli & nak try masak mcm tu. Simple jer tumis ngan garlic & letak stok pe2 dah siap, rase dia pon manis & liat2 skit.

Aku pon leh makan ngan aman coz anak member en 'Boss' tu dah leh ambik makanan ngan Rereen, si Husna tuh dah darjah 1. So dpt la mkn dgn aman damai kih3

Siap makan kami turun lg ke masjid td tuk solat sebelum kami balik Shah Alam dgn 2 biji kete. 
On da way balik memang aku kaw2 tido, dah tak boleh thn sangat. 

Belom abis lg turun Genting aku dah lena, just berpesan dgn en 'Boss' drive carefully coz co-pilot dah OFF duty he3.

 




No comments:

Post a Comment