tq my follower

Wednesday, September 7, 2011

Raya 11' (part i)

Hari Jumaat mggu lepas ( 26.08.11) aku dah selamat sampai kat Jengka, Pahang. Best sangat coz thn ni en 'Boss' decide nak raya kat Jengka dolu, aku memang x kisah, janji aku dapat lepak umh mak aku lame-lame... he3

So dapat la kau berbuka pose sambil mengorder makanan2 yang tak dapat aku cari kat area Shah Alam nih, antara nyer laksam & air tebu fresh!!!! 

Fuhhhh.... memang terbaeeekkkk laaa....
2 Hari sebelum raya aku dengan adik aku Ude, bertungkus lumus menyiapkan kan 3 jenis biskut bermula lepas sahur, sambil dibantu oleh Eddin & Rereen, tp tak sempat nak snap pictures pon, dok sibuk menyibuk jer....

Sebelom raya mak aku dah isi form untuk order daging kerbau fresh 7kg, coz nak buat untuk lauk kenduri sekali raya ke dua tgh hari (aku tak dapat join coz, mmg dah rancang nak balik pagi2 raya ke dua), tp tokey kedai gagal menyediakan order, disebabkan pelanggan yg tidak terkawal, kire out of control warga Jengka 23 bile bab2 rebut2 beli daging nih, nasib tokey kedai dpt jugak mencari kan mak aku daging tu, so selamat!!!

Sampai ke azan maghrib baru sudah kami memotong daging tuh, sampai terbaring2 la kami 3 beradik buat termasuk mak hik3...

Mana tidak nyer sambil masak2 tuk raya esok, sambil memotong daging satu talam, sambil siapkan makanan tuk last buka pose coz ESOK RAYE!!!!!!

Raya pertama pagi2 lagi kami dah bersiap, tu pon lambat gak, al maklom la, anak2 kan ramai..hik3.. 

Ni aku nak story pasal en 'Boss', pagi2 raya tu baru dia sampai dari Slim River, bertolak pukul 5.15 pg sampai tepat pukul 7.45 pg kat pintu umah mak aku, siap2 bekfes, terus pakai baju melayu bersampin ke masjid (1st time pakai sampin kat umh mak aku, selepas kawen 8 thn) tp kalo kat umah MIL aku mmg tiap2 thn dia pakai cegitu, dah nampak mcm YB la plak... he3

YB aka our en 'Boss'
rereen bersalaman ngan wan & aki

eddin plak

budak yg kena paksa tuk kiss org, dgn bersyarat boleh lap!!!

adk no 3 (ude)

adk no 4 (ijat)

adk bongsu (is)

abah & mak 

ni la kami 5 beradik bersama mak & abah



dua beradik yg suke2 posing di pg raye



No comments:

Post a Comment