tq my follower

Thursday, July 28, 2011

Terawih

Kurang seminggu lagi, kite akan sampai ke bulan yang mulia, bulan Ramadhan......

En 'Boss' ade bersuara 'Yang nak pergi solat terawih kat Masjid Negeri ker tahun ni?' Memang la aku nak, tapi sape nak tengokkan Rereen & Eddin tu, kalo ade maid lain la cite, rupe nye ade kawan dia offer suh maid dia jagakan budak berdua, coz diaorng ade 2 maid, diaorang laki bini pon solat kat Masjid Negeri gak.... 

Tapi aku kena fikir semula, coz budak berdua ni tak pernah kena tinggal ngan orang, memang sentiasa di bawah ketiak aku jer, sampai beso la agak nyer....... Tapi aku memang rindu nak solat Terawih, sejak ade anak ni, memang aku tak dapat nak join sume tu.


Dah besor skit baru aku boleh bawak diaorang sekali ke masjid.

Hope tahun ni sume boleh jadi kenyataan.

So aku & en 'Boss' decided nak bawak je Rereen & Eddin pegi solat terawih minggu depan. 1st, try bawak ke surau depan tu jer, tengok mcm mane diaorang. Kalo okey, boleh la dimajukan ke Masjid Negeri plak.

Actually Rereen aku tak risau sangat, tapi Eddin tu, coz dia suke bikin perkara yang orang lain tak leh fikir, kang tetiba dia bantai nye melalak, tak pon dia menyanyi dalam surau tu, haru aku....

So, aku memang tak sabor nak bawak diaorang, hari ni aku dah siap basuh baju melayu & kurung dua beradik tu, al maklum la, pakai masa Raya jer.... macam baru tuuuuu......

Doakan aku kengkawan agar, dipermudahkan hasrat murni ini... aminnnnnnnnnnnnnnnn

2 comments:

  1. a-ah kan.. dah nak pose.. tu laa bila ada anak nie.. susah sikit kan nak pergi sembahyang terawikh kat masjid.. saya selalu buat dkt rumah.. hehehe

    SALAM RAMADHAN

    ReplyDelete
  2. Shima, mmg pon, rindu suasana solat terawih kat Masjid, Insyallah tahun ni dapat la rase... Ct pon ade wat jugak kat umh, tp kdg2 laaa..... SALAM RAMADHAN jugak tuk Shima & family...

    ReplyDelete