tq my follower

Friday, July 29, 2011

Tersembunyi Sesuatu

Sejak semalam Rereen demam, asal nyer dia sakit tekak jer, melarat sampai demam, macam selalu la kena bullet baru reda skit...

Tapi malam semalam, tengok dia susah nak tido, kejab2 bangun, nasib aku pon  lambat tido gak, boleh tengok-tengokkan.

Akhirnye aku decided tido je sebelah Rereen, senang keje. Ambik Surah Yassin letak bawah bantal dia, bacakan ayat Kursyi 3 kali, terus aku pon lena sampai dia bgn lagi pukul 2.30pg, mintak air masak.

Tapi selalunye dia demam, selalu merengek2, tapi kali dia dia macam tak selesa nak tido, pelik jugak aku kali ni...

Tadi tengah aku buat last menu lunch, ikan goreng (x smpat nak sambalkan) nampak Rereen garu-garu lengan dan perut dia, so aku pon stop masak, check badan dia.

Ya Allah, dah penuh satu badan sampai buntut dengan ruam campak yang tebal2, patut la dia gatal semacam je.....

Muka pun dah banyak keluar, nampak sampai lebam-lebam muke dia, sian nyer anak dara aku ni, dolu masa baby campak dia keluar skit jer....

So aku mandikan cepat-cepat dua beradik tu, zzzssssssstttt... terus pergi klinik Medivron kat bawah tu, nak kejarkan sembahyang jumaat, nasib sempat.

Doctor cakap, memang ruam ni memiangkan kulit badan, aaaalllooo3 sian betol Rereen. Dia nyer tonsil pon teruk gak merah sangat. Ni ubat-ubat dari Doc Megat....

 ubat gatal (sapu), ubat thn gatal, antibiotic & ubt demam

ubat ni, buat aku terhengat masa kena chicken pox dolu hu3....

Sempat timbang berat budak berdua tu, Eddin 15.5kg, Rereen plak 16kg, setengah kg je beza nyer, doctor siap check lagi beza umur diaorang, ekekeke...... tengok Eddin tu memang tembom kan, pasal tu berat hik3...

Sampai je umah, aku terus sapukan ubat putih tu, sampai melepak-lepak Si Rereen



 lepas sapu ubat, bagi ubt2 tu terus Rereen lena sampai ptg, ubt tu mmg ngantuk

1 comment:

  1. Gatal nyer merengam2, sian aku tgk rereen dok garu2 lagi, nak kena bg thn gatal tu cpt2, x leh ikut jam.... hu3

    ReplyDelete