tq my follower

Tuesday, May 10, 2011

:: agenda hujung minggu lepas ::

Banyak betol agenda hujung minggu lepas, start hari Jumaat sampai la hari ahad, sampai  xtvt (peberet) berfesbuk pon aku terpaksa off kan untuk 4 hari hu3...... Celebrate mother days pon, aku beli kek slice jer banyak flavor kat Secret Recipe, coz reen & eddin gaduh-gaduh nak beli kek ikut sedap tekak masing-masing huh!!!

Jumaat aku dah balik kg Mr 'Boss' Slim River, seperti biase ade kenduri sedara mara yng wajib dihadiri hari sabtu.

Maharaja lawak pon aku dok pulun bawak kad Astro dari rumah, coz mak mertua aku tak langgan Warna.... Tapi mmg tak concentrate tengok, si eddin & rereen kalo dah balik rumah atok, memang bayak keje terbengkalai yg nak disudahkan sambil di pantau oleh aton & nenek.... so tak dapat la nak suruh diaorang diam, coz nak dengar lawak-lawak power Maharaja Lawak, tp JAMBU mmg best gilerzzzzz!!!!!

Sabtu, kami pergi kenduri tu berkonvoi 3 bijik kereta, kami 4 family together gather pergi kenduri kat Pekan Slim River. Sampai sane dah pasti semua saudara mara berjumpa jumpun..... aishhhhhh panas-panas ni banyak table kena nak singgah...... dah name pon kenduri kannn????

Sebelum balik rumah kami singgah kat Kedai emas kat Tanjung Malim, saje atok nak temukan cucu tokey kedai emas tu ngan eddin, coz muka diaorang memang SEJIBIK!!!  
Tapi takde luck, budak cina tu tengah tido la plakkkkk..... tp memang atok, nenek, mak, pak saudara tokey kedai emas tu cakap yang memang diaorang same dari segi muke, mata hidung, warna kulit cume eddin jer yang badan besor skit, tp cucu diaorang kecik jer 13kg, sori eeekkkk eddin 16kg..... banyak berat wooooooo!!!

Sambil tunggu seterika aku hantar untuk tukar tali (dah memang teruk giler tali tu, nak wat kat S.Alam, memang orang kedai tu suruh buang jer seterika tu baik beli baru, tp aku memang sayang bangat seterika tu, coz since aku duk Uitm 98' aku pakai!! siap sticker kolej still ade lg kat situ), kami anak beranak, cucu2, atok & nenek, pak sedara, duk pekena cendol tepi jalan..... Memang best panas-panas makan cendol, perhhhhhhh...... hilang pantang rereen hari tu.

Ahad petang pas tolong mak mertua masak-masak, makan & tapau makanan untuk Ucu yg kelaparan kat umah S.Alam tu, dengan menu yang memang best (cendawan busut tumis air, kari ayam bersama nangka muda  &santan durian) kami bertolak balik. Dah sampai rumah, sah-sah berkoyan-koyan kain aku kena basuh sambil kemas rumah yang dah 3 hari tak bersapu.... letih nyer sampi hari ni baru lega skit.....

Ape-ape pon, minggu depan mak mertua aku nak datang hari Selasa untuk memenuhi undangan kawen saudara lagi, tapi kali  ni kat Kelana Jaya plak.......




No comments:

Post a Comment