tq my follower

Thursday, June 2, 2011

dapat jugak yg baru

Aku kan asyik membebel jer pasal camera aku yg lame masuk air, hari ni dapat gak aku merasa memiliki camera digital yang baru & elok di pandangan mata & senang diape-ape kan (dipakai la)......

Berkobar-kobar aku nak beli, siap suruh adik-adik aku kat Jengka join sekali beli, bior satu family pakai camera baru hik3...... 

Untuk adik-adik aku yang tersayang, "along akan belikan minggu depan eekkkkkkk, kasi along mu ini terror mem'bedek' camera ni dolu okeyyyyyyy".

Ala bukan mahal sangat pon, cuma nak ambik gambor bese-bese jer, lagi pon budak berdua nih (rereen & eddin) pon selok nak snap gambo skung ni, kalo pakai DSLR nyer, jahanam la dikerjakan askar berdua tu (tapi memang aku nak pakai sangat bende alah tu, cuma masa jer belom sesuai lg, tengok la nanti, akan ku beli barang sebijik dua) he3.....

Ni baru lepas habis cas bateri & baca manual dia, hope nak apply ape yang dibaca senang la, jangan keluar bende-bende yang karut marut kat screen dia sudaaahhhh...............

Ni la camera baru aku tu, merah lagik!!!!!

paper beg (mule2 td budak tu bg palstik putih jer) aku mintak paper beg!!!

casing ni x include dlm box, tp en 'Boss' suruh gak beli, aku kan ganas, bior selamat duk dlm tu...

w/pon x secanggih mane, tapi aku puas hati sangat-sangat
Ni aku nak citer skit pasal beli camera ni petang tadi, mulae2 staff kedai tu cakap kalo beli model ni leh dapt free 4G memory card, alih-alih bile time nak bayar, dia kata kena tambah lagi RM50 untuk memory card tu, ape lagi bertekak la en 'Boss' ngan Boss kedai tu, lame2 dia kasi free la, padan muke boss kedai tu!!!! 
Tp kalo aku td, memang aku bayor jer RM50, malas nak bertekak sangat, tp en 'Boss' bab-bab ni memang particular sangat, dia lawan habis-habisan....


Ok, dah setuju ngan itu kan, kami pun tambah beli casing yg hitam tu, masa bayar ade lagi cerita haru biru, kami memang, kalo beli ape-ape pakai cash jer @ debit card, kad credit tak main ler........ 


Time kire-kire duit tu, boleh si boss kedai tu cakap en 'Boss' miss RM50, padahal balance dr payment tu dia dah siap bagi pada en 'Boss', dah simpan pon dalam poket baju, tapi masa tu kami belom argue pasal balance yang dia dah bagi tu, tapi sibuk dok cari note 50 tu kot-kot la jatuh ker, salah letak ker, nasib aku & sorang lagi staff dia suruh check balik dalam drawer duit dia tu, baru dia perasan yg dia dah masukkan RM 50 dalam drawer tu, sedangkan duit yang selebih nyer dia susun kat atas meja je, tak disimpan sekali dalam drawer.


En 'Boss' dah nampak "kehanginan" nyer masa tu, aku pon dah letak balik paper beg sony tu, kot-kot la, en 'Boss' suruh pulang balik camera tu, coz isu panas ni, nasib sume jadi okey..... kalo tak jenuh la aku kena pegi kedai lain cari camera lain hu3....


Moralnye di sini adalah : 

tokey kedai tu hendak mengambil kesempatan ke atas customer, kerana staff nyer telah tersilap info (kire dia buat cegitu coz nak cover ape yg dia loss) & elok la bawak orang yg fussy skit untuk avoid kes-kes cegini


Thumb up untuk my lovely hubby en 'Boss'

2 comments:

  1. nice cmera la long..red lgk..;)..bravo en boss....en boss mg terer bab2 nih...tibe2 teringat incident kt rmh sewa seksyn 19..(org dtg ktk pintu cari seseorg)..........erkkk...hehhe;)

    ReplyDelete
  2. naaaaa, kes tu dah jd sejarah hu3....
    ni smlm aku beli lg satu camera tuk adk aku kat jengka, merah jugak!!!!

    ReplyDelete