tq my follower

Wednesday, June 5, 2013

Popia Sugutum Rangup



sebelum digoreng. 
Aku mls gunting, just nice je dlm mulut. 
Itu pn kalo mulut besor la hik hik

selepas siap digoreng dan disira dgn Sugutum


Popia Sugutum resepi dari MIL yg belajar kat dewan kampung.

Sugutum tu aku yg beri nama hasil gabungan  susu, gula & nestum.

Memang dah lama nak buat bende ni tp malas jer memanjang.

Alang2 dah dpt resepi yg sebetul nye aku pn try la kan...

Lagi pon cuti sekolah ni sume makanan laku dlm umh aku ni hehehehe

Dah mcm kedai runcit FIL aku cakap hehehe...

Jom tengok resepi yg simple dan sedap.

Buat tuk biskut raya pon sesuai ko....

Tapi aku x jual ok. 

Makan anak beranak jer memang mengasyik kan. 


Bahan2
Seplastik kulit popia yg saiz kecik tu,potong 4 bahagian je, 1/2 cawan gula pasir, 1/4 cawan susu Fernleaf dan 1/4 cawan nestum pe2 brand.

Cara2
Gulung la popia tu sampai habis yer kengkawan. Letakkan bancuhan tepung gandum kat hujung popia tu supaya tak terbukak bile digoreng. Dah abis gulung popia, goreng dlm minyak yg banyak sehingga keperangan dan ketepikan.

Blend gula pasir bersama nestum dan susu tepung. Masukkan popia dan bahan2 diblend tadi dlm bekas bertutup then goyang la bekas tu supaya rata kena semua popia tu.

Tadaaaaaa siap dimakan beramai-ramai dan sgt la sedap. Kraaappp Krukkkk....

SELAMAT MENCOBA









No comments:

Post a Comment