tq my follower

Thursday, February 16, 2012

February at Cameron Highlands (part i) BOH Centre Sg Palas

Last weekend kami blk kg en 'Boss', al kisah nye aritu masa besday FIL tersalah saiz bj, masa belikn hadiah besday.

Tu yg repeat blk kg lg tuk bg yg betoi saiz nye, kali ni mmg ngam2 soi.

Tetiba je en 'Boss' ajk jenjln bwk MIL & FIL sekali ari Sabtu tu, x plan pon, just tanye MIL nk pegi mane (Jumaat mlm), dia ckp Cameron Highlands (padahal aku pon lom pernah jejak kaki ke sana), so sok kol 10 kami bertolak dr Slim River. 

Kami pegi ikut Simpang Pulai, dlm 2 jam sharp kami sampai Brinchang.

So destinasi pertama ke BOH Centre, Sg Palas. Nasib sblm bertolak td smpt goggles tmpt2 yg nk dituju, w/pon jln nye mmg x tau celah mane, main ikut signboard jer. Mmg plan nye nak pegi 3 tmpt jer... dlm masa separuh hari. Misi kami pon bermula!!!!

Dua kali pusing Pekan Brinchang, tanye satu Ah So jual jagung tepi jln, jumpe gak celah jln nk msk BOH Centre tu, mmg bkn mcm jln nk pegi tmpt yg best, lebih kpd jln 'tikus' kata en 'Boss'.

aku goggle gambo ni, yg sempit itu!!!

Makkkkkk aiiiiiiiiii, mmg menyeramkn jln nk ke sana tu, kecik giler, bwk lak kete panjg, eeeeee.... aku takut je sliding tepi curang2 ladang teh tu, ade part tu satu kete je leh lalu korang bygkn!!!!!!! 

Jln msk & kuar jln yg same, kete lak mmg byk kuar msk. Kalo aku tau jln cegini aku x mo suh en 'Boss' msk situ hu3.... MIL pon kecut perut mcm aku gak.....

Akhirnye selamat gak kami sampai ke sini.
 Alhamdulillah.... kang jln nk blk,sakit lg la perut aku ni (seram lg)



 santai2 smbl minum teh panas dlm kedinginan, mmg best!!!!

ni la cucu atok yg kuat memgampu, tgk... naik bukit pon atok dukung

uiiiii... korang tunggu mommy aaaaarrr....


ni dia, atok & the gang's

minum tea & pekena sandwich kat sini


view dr tmpt kami minum tu
en 'Boss' kalo aku snap sah2 cantek nye..ekekeke
tp kalo dia snap pict aku sah2 ke lautttttttttt

kushyuk minum tea ngan sudu


atuk ngan bj baru nye
nenek plak h/beg br, Guess lg tu

ni plak couple, mcm xde ank2 jer masa ni

my sweet, 3 musketeers 


eh2 ade lak celah tin tea ni, jom beli tea, aku kureng skit minum tea ni, so en 'Boss' je la yg pilih


rehat jab


mesin tea dolu2 mcm robot pon ade gak


ni dah msk kilang tea, nk select daun tea la nih

isssyyyhhh, aku tgk gambo org sume elok2..
gambo aku lak yg hadooooo.....


menurun ni kami ikut jln ladang tea




merasa gak bergambo dlm ladang tea

ni memula jln nk balik dr tmpt ni, cantek je view dr dlm kete kan... 
dpn tu sume curam2 aku x pandang dah side kiri nih!!!!


p/s : part ii akn bersiaran dr tmpt ke dua dlm misi kami ni ;)

No comments:

Post a Comment