tq my follower

Sunday, December 11, 2011

Minggu Yang Haru & Bling Bling

Agak nyer ade ke yg tanye nape aku dah lame x updet my blog?????? he3

Aku sebenarnye melalui macam2 cite suka duka, haru biru minggu lepas, sampai la hari ni Still ade saki baki nyer...

Secara ringkas nyer, aku cite ok. 

Mggu lepas aku blk kg en 'Boss' coz ade kenduri cukur jambul, mknn sah2 la best2 kan, aku mkn mcm2 la, mlm tu pukol 3pg bermula la azab sakit ku ini, aku diserang gastrik tahap Dewa, dua kali aku ke klinik, dua kali gak aku kena injection, berkali2 jugak aku mengeluarkan isi perut, tp yg paling teruk adalah aku tidak dapat tido selama 3 hari berturut2!!!

Puas aku mengguling ke atas ke bwh senget, berdiri, bersandar, sume x leh tido, coz sakit dia mmg tak leh ilang w/pon 1%, still on 100% 24 ,7

Dah name kenduri kan, ramai la saudara mara, satu pon aku x smpt nk ucap slmt tggl, masa diorg blk dr umh MIL hu3....

Dah disebabkan kes tu la, en 'Boss' telah mengambil alih tugas aku sebagai penjaga anak2 selama 3 hari 3 mlm, aku mmg x leh wat pe2..... w/pon pd mule2 jenuh kena bebel ngan en 'Boss' coz mkn mcm2, especially gulai nangka, tp lepas tu mmg dia byk tolong & jaga aku yg sakit amat terperi ini...hu3

Masa ni jugak la, br aku tau betapa kasih nye MIL aku pd aku, selang 1 jam dia akn jenguk aku dlm blk, tp tiap kali dia tgk tiap kali tu aku x pernh tido!!!! Urutkan perut yg dah mengeras & membesar mcm dah peknen 4@5 bln nih, sediakan sup, buatkan tungku, mcm2 lah, mkn pon aku paksa je telan skit2 ngan air, mmg xde selera langsung!!!!!!

Monday  pg, br aku bertolak blk ke Shah Alam, dlm sakit2 tu. Baju kotor 2 bakul beso x basuh, aku tgk je tepi dinding, anak2 ikut je en 'Boss' bile time nak mkn, aku plak telan ubat & roti jer skit2, pastu aku lumur perut yg keras & beso tu ngan krim panas doc bg, br lega leh baring2 skit...

Selasa pagi br ade reda skit sakit perut tu, w/pon ade lagi skit2 sakit, tp aku dah boleh tido full mlm Selasa tu(alhamdulillah puas dpt tido mlm), alih2 en 'Boss' kena out station Rabu pagi, kena ke Penang plak.

So fikir punye fikir, en 'Boss' decided bwk jer kami sume pergi sane, tido smlm, sok nye blk, aku x bape berani sebenarnya, tp just tawakkal jer, janji ubt aku ade sume. 

Smpi jugak kami ke Hard Rock Hotel Penang, mmg best sgtttttttttttttt

So packing just simple2 jer, coz baju dua bakul x basuh lg, dlm pada tu, my MIL setiap hari akn col, tanye pasal aku ni, dah sihat ke belom, dia pesan jgn mkn lg mcm bese, just mkn mcm org dlm pantang, so sampi la ni aku still mkn mcm org pantang, bdn aku mmg dah byk susut, jln & buat keje umh pon sume slow jer......

Tapi sampai bile la angin tu nk duk dlm perut aku tu????, w/pon saiz perut dah normal. Aku dah fobia ngan sume makanan sekarang!!!!!!

Ok, takat ni dolu cite, kate td ringkas kan dah panjang bebenor dah nih hik3...

Kawan2 doakan lah agr aku sihat seperti sedia kala & aktif mcm dolu yer, tq


MORAL OF STORY SAKIT NI : JGN MKN NANGKA LAGI 

TQ TAK TERHINGGA KPD EN 'BOSS' & AMAKNYO PN NAIMAH I LOVE U ALL VERY MUCH

No comments:

Post a Comment