tq my follower

Friday, August 8, 2014

Selamat Hari Raya 2014


Assalamualaikum seme....


Masih x terlambat aku nk wish Selamat Hari Raya Aidifitri buat seme yg mengenali aku sekeluarga. 

Mohon ampun & maaf kirenye ade salah silap, terguris ke terkoyak ke kat mane2...

Kite kosong2 yek....

Seperti bese aku thn ni dan thn seterus2 nye beraya di Slim River dulu. huhuhuhu

Tp thn ni kelam kabut sikit umah MIL aku tu coz br siap tukor syiling umah hari Sabtu tu.

Ahad dh nk start masak2 tuk raya uwaaaaaa....

So thn ni aku & en 'Boss' yg jd ketua keluarga membeli segala bagai keperluan tuk masak berhari raya.

Baru ku tau mmg byk bende yg nak dibeli demi menjaya kn Hari Raya. tu sendiri...

Betapa la mak & abah & ayah bertungkus lumus mengeluarkn belanja membeli macam2.

Banyak gak en 'Boss' spend pagi Ahad tu.

Ayam kg 4 ekor, santan 3kg, daging kerbau fresh 3kg, tulang kerbau fresh 5kg, sayur2, ikan wat stok lepas raya & serba sedikit tuk aku msk makanan sepesel hari Raya heheheh

Tahun lepas aku buat spaghetti bolognise, thn ni aku buat nasi dagang & gulai ikan tongkol plak.

MIL aku mmg xde msk2 bende berat. 

Just msk rendang jek 2 jenis.

Beli lemang 5 batang.

Lain2 nan hadoooo so aku la yg jd master chef tuk masak 1 menu berat.

Kali ni aku guna beras n.dagang Faiza je.

Selalu aku wat 3 pot beras & 1 pot pulut jek.

Tp misi tetap berjaya 
(K.Ton gumbira ssgt bile ramai sepupu sepapat en 'Boss' puji sodapppp)

Awwww kembang jab montot K.Ton hahahaha

Nanti K.Ton share resepi simple tu yek....

Tapi skrg masa tuk layan gambo2 raya kami 2014

Tema kami thn ni biru sangatttttttt

 Ni sebelum geng2 lelaki pergi solat sunat Hari Raya

 Sementara tu kite wefie dulu (sakan thn ni guna monopod)

 Smpi jer umh geng lelaki wefie plak

 En 'Boss' naik syiokkk mengerja kn monopod mentang2 tgn dia plg pjg

 Gambo wajib yg akn diprem kn MIL

 ngan Ucu yg semangat nk ke Gaza

 Sempat ambik 'berkat' menjaga ank sepupu en 'Boss' beronok2 parent nye mkn2

 Ni pon gambo wajib ade 
dpn tangga umh MIL

Akhir sekali gambo kami yg sgt biruuuuuu

SELAMAT HARI RAYA
MAAF ZAHIR & BATIN
DR HASRUL+CT+REREEN+EDDIN


No comments:

Post a Comment