tq my follower

Tuesday, May 20, 2014

Balik Kampung Jengka, Pahang

Dah lama aku x blk jengka lelama.

Bese nye semalam je dpt duk umh.

Cuti sek bln 3 aritu sampai jugak aku balik umh mak tercinta.

Seperti bese blk sana aku suke lepak, makan2, masak2.

Kalo kami blk lama, en 'Boss' x kan join.

So mmg best sesgt laaaa...

Tapi kali ni agk x enjoy skit...

Coz ramai beno rakyat dlm umh mak aku tu huhuhuhu.... 

Fenin aaaa fenin aaaaaa....

Pe2 pon jom lyn gambo klasik masa di umah mak & abah aku


Sempat melepak kat tepi sg Phg, kt tmpt pekan sari hr Ahad tu


Memang saja aku bg 2 bdk ni berjemur tepi sg

Dulu aku mmg suke berjemur tepi sg hahahaha mcm omputih

Tgk Aki & Wan melayan cucu mkn karipap potato

kuih tradisi org T'loh, dodol pulut itam

Balik dr melepak tepi sg, singgah pasar mlm kg awah plok tu yg dpt beli kuih tu...


Sempat aku tunjuk skill menjahit langsir sebelum blk semula ke S.Alam

W/pon x bape cntk bole dr xde kan


Ni pon kuih peberet aku yg dh lama x mkn

Badak berendam yg besttttt

Tetiba mak aku bg pakai towel adiah dr tmpt keje abah aku dulu

1976 tu aku still di alam lain lg weiiiiiiiii

Betapa setia nye abah aku dgn gomen

alang2 tgh musim belimbing buluh yg byk gile

Mak aku ngn rela hati merebus 2 bakul beso belimbing ni

3 hr 3 mlm merebus kat dpr kayu blkg dpr umh mak aku tu hehehehe

Sampai Rereen pon en 'Boss' anto saloon suh cuci rambut coz bau asap x ilang2 hehehehe

Rambut cucu nye yg panjang mengurai pon habis bau asap hahahahaha

Ni seme Wan punye psl, tp mommy yg bersengkongkol sekali hahahahaha

Selama 5 hari aku dan ank2 duduk umh mak aku tu.

Terubat gak rindu ngan mak & abah aku & adk2 aku yg stay kat umh tu.

Korang kecik2 Along yg jaga tau, bg mkn, basuh berak, pakai napkin bak kata semua laaaa

Aikkkk tetiba emo lebih plak aku ni, dh mmg aku yg sulong kan.... 

Kecik2 dh pandai wat keje umh, korg jgn x tau..... 

Darjah 4 aku dah ganti mak aku msk nasik hari2 kat umh.

Korang hadoooo???

Tp nasik je la, lain2 x pandai pon hehehehe 

No comments:

Post a Comment